کد مطلب: 

223566
شهردار مشهد در آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه "شهر هوشمند" در مشهد:

تنها در شهر هوشمند امکان نقد راحت‌تر مسوولان وجود دارد/ در شهر هوشمند زمینه‌های بروز فساد از بین می‌رود

شهردار مشهد، اظهار داشت: تنها با ایجاد شهر هوشمند است که مسوولان راحت‌تر نقد می‌شوند؛ همچنین بستر شهر هوشمند از طریق فراهم نمودن گردش آزادانه اطلاعات، زمینه‌های بروز فساد را از بین می‌برد.
شهردار مشهد: در شهر هوشمند زمینه‌های بروز فساد از بین می‌رود

به گزارش سیتنا، محمدرضا کلایی در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی "شهر هوشمند" در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار داشت: تنها با ایجاد شهر هوشمند است که مسوولان راحت‌تر نقد می‌شوند و شهر هوشمند شعار این دوره در شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شد و ما به طور جد به این شعار اهتمام می‌ورزیم.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فاوا از 15 ماه گذشته که شعار شهر هوشمند عنوان شد تمام تلاش خود را به کار گرفتند و امروز کم کم ثمره کار خود رو به بار می‌نشانند.

شهردار مشهد ادامه داد: هفت دلیل برای این اهتمام وجود دارد، هدف اول رونق اقتصادی است که در شهر هوشمند معاملات اقتصادی بیشتری خواهد داشت و مفهوم حضور فیزیکی را به حضور مجازی سوق می‌دهد.

کلایی در ادامه تصریح کرد: هدف دوم در شهر هوشمند راحت‌تر و کم هزینه‌تر و با برد بیشتری آموزش‌ها را به شهروندان ارائه می‌دهد و ترافیک شهری را به ترافیک اینترنت تبدیل می‌کند.

وی افزود: در هدف سوم ما به دنبال تمرکز زدایی هستیم تا شهر مشهد چند مرکزی نباشد اگر شهر مشهد هوشمند شود هر شهروند خودش مرکز رویداد خواهد بود.

شهردار مشهد در ادامه گفت: چهارمین دلیل این است که ما قول دادیم به مردم که سرمایه دموکراتیک را افزایش دهیم و تنها با ایجاد شهر هوشمند است که مسولان راحت‌تر نقد می‌شوند بنابراین ترتیب شفافیت بیشتر محقق می‌شود.

کلایی اضافه کرد: دلیل پنجم این است که در هر حال در شهر هوشمند مفهوم به اشتراک گذاری به تمامی عرصه‌های مختلف نفوذ پیدا می‌کند و به اشتراک‌گذاری باعث تقویت سرمایه اجتماعی است.

وی در ادامه بیان کرد: دلیل ششم مبارزه با فساد است که بستر شهر هوشمند از طریق فراهم نمودن گردش آزادانه اطلاعات زمینه‌های بروز فساد را از بین می‌برد.

شهردار مشهد اضافه کرد: دلیل هفتم هم این است که ما به دنبال این هستیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه شهر یادگیرنده داشته باشیم و این هدف تنها در شهر هوشمند میسر خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-04 12:28

افزودن دیدگاه جدید