کد مطلب: 

223471

مخبر دزفولی از شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت/ عاملی دبیر شورا شد

در جلسه امشب شورایعالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی به عنوان گزینه دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.
مخبر دزفولی از شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت/ عاملی دبیر شورا شد

به گزارش سیتنا، یکی از دستورکارهای جلسه امشب «سه شنبه 11 دی‌ماه» شورای عالی انقلاب فرهنگی رای‌گیری برای انتخاب دبیر جدید این شورا بود.

براساس این گزارش،  در این جلسه حجت الاسلام «سعیدرضا عاملی» توانست رای اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی را برای دبیری این شورا کسب کند.

حجت الاسلام عاملی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست و این انتخاب در صورتی رسمی می‌شود که حکم وی از سوی رهبر انقلاب تائید شود.

به گزارش تسنیم، عاملی کارشناسی خود را در سال 1372 در رشته علوم اجتماعی، گرایش پژوهشگری در دانشگاه تهران به پایان رساند. کارشناسی‌ارشد را از دانشگاه دوبلین (UCD) در ایرلند در رشته جامعه‌شناسی ارتباطات و دکتری خود را در حوزه «جهانی‌شدن» در دانشگاه رویال هالووی لندن در سال 2001 به اتمام رساند.

وی مؤسس و عضو هیئت امنای کالج اسلامی مطالعات پیشرفته لندن، مؤسس و رئیس مؤسسه مطالعات اسلامی لندن، مؤسس و عضو هیئت امنای مؤسسه اسلامی حقوق بشر در لندن، عضو کمیته بین‌المللی مطالعات جهانی در لندن، استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مؤسس و رئیس سابق مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران، استاد وابسته گروه مطالعات آمریکای دانشگاه تهران و مؤسس دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است.

عاملی در حال حاضر ریاست دانشکده مطالعات جهان را بر عهده دارد و عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران است.

پیش از وی محمدرضا مخبر دزفولی از سال 1384 تاکنون مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را عهده‌دار بود. محمدرضا هاشمی گلپایگانی، سید مصطفی میرسلیم و محمدعلی کی‌نژاد پیش از این دبیری این شورا را بر عهده داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-01 21:37

افزودن دیدگاه جدید