کد مطلب: 

223451

دکتر فیروزآبادی: در اوج تحریم‌ها اقتصاد دیجیتال رونق گرفته است

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: در سال های گذشته ظرفیت پهن باند 1/2 میلیون بود و در پنج سال گذشته هیچ کسب و کار اقتصادی در فضای مجازی وجود نداشت اما امروز در اوج تحریم ها اقتصاد دیجیتال رونق گرفته است؛ به طوریکه 100 میلیون گوشی تلفن همراه در اختیار مردم است که حدود 60 تا 70 میلیون آن هوشمند هستند.
دکتر فیروزآبادی: در اوج تحریم‌ها اقتصاد دیجیتال رونق گرفته است

به گزارش سیتنا، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یک کار اضافه بر کارهای وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت است که در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای جهان شرکت های ارتباطات زیرساخت نقش سنگینی را به عهده دارند تصریح کرد: تولید، بازاریابی و نصب سیستم در سایر کشورها به عهده شرکت زیرساخت است بنابراین در این زمینه تلاش می کنند تا از سایر کشورها عقب نیفتند و ما نیز نمی توانیم به فضای مجازی بی‎تفاوت باشیم.

فیروزآبادی با اشاره به تحولات صورت گرفته در تکنولوژی تصریح کرد: در سه دهه اخیر حداقل سه نسل اینترنت تلفن همراه ایجاد شده است تا سال 2020 میلادی نسل پنج اینترنت تلفن همراه نیز به بازار وارد می شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته حملات سایبری حجم زیادی داشت و شهادت می دهم که وزارت ارتباطات و مرکزماهرنقش درخشانی در زمینه شناسایی و مقابله ایفا کرده اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شاید وظیفه وزارت ارتباطات پیاده سازی دولت الکترونیک نیست افزود: برای پیاده سازی دولت الکترونیک هزاران راه و ذی نفعان مختلفی وجود دارد که هدف آن ایجاد استقلال، صیانت و امنیت است که بار اصلی آن (با تصویب شورای عالی فضای مجازی) به عهده وزارت ارتباطات است اگرچه انتقاداتی به این وزارتخانه مطرح می شود اما این به معنای نارضایتی نیست.

وی با اشاره به توسعه فضای مجازی تصریح کرد: در سال های گذشته ظرفیت پهن باند 1/2 میلیون بود و در پنج سال گذشته هیچ کسب و کار اقتصادی در فضای مجازی وجود نداشت اما امروزه در اوج تحریم ها اقتصاد دیجیتال رونق گرفته است؛ به طوریکه 100 میلیون گوشی تلفن همراه در اختیار مردم است که حدود 60 تا 70 میلیون آن هوشمند هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سکوها نیز توضیح داد: سکوها امروزه سیاستگذاران فضای مجازی و انحصاری هستند که می توانند سرویس های بهتر و ارزانتر را در اختیار افراد قرار دهند در حال حاضر دو تا سه سکو در کشور وجود دارد که در تلاش هستیم در 10 سال آینده این تعداد به 10 تا 12 سکوی انحصاری برسد البته در حوزه سکوها سرمایه گذاری زیادی انجام شده است.

فیروزآبادی افزود: در تلاش هستیم تا در شبکه ملی اطلاعات مستقل باشیم اما بستگی دارد به اینکه چه سکوهایی را در اولویت قرار دهیم و از چه مدل تجاری استفاده کنیم تا بتوانیم سرویس بهتر و ارزان تر به مردم ارایه کنیم و اگر نتوانیم، از بین می رویم.

فیروزآبادی با بیان اینکه با توسعه پیام رسان های داخلی در این حوزه مستقل می شویم اظهار کرد: در حال حاضر ما 8-7 پیام رسان در کشور داریم که بخشی از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند. در زمینه گسترش نفوذ پیام رسان ها نباید به وزارت ارتباطات انتقاد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-01 14:19

افزودن دیدگاه جدید