کد مطلب: 

223342

رسالت پژوهشگاه فضایی ایران مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور است

رییس پژوهشگاه فضایی ایران، در مراسم افتتاحیه چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: رویکرد ما تعامل با دانشگاه، رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران در پروژه‌های جاری و آتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان در راستای نیازهای فضایی کشور بوده است و ما رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیستیم.
رسالت پژوهشگاه فضایی ایران مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور است

به گزارش سیتنا، دکتر حسین صمیمی با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: در این چارچوب، پژوهشگاه فضایی ایران با ۱۲ دانشگاه برتر کشور همکاری‌ای به ارزش ۵۲ میلیارد ریال(پنج میلیارد و دویست میلیون تومان) داشته که در این میان، دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب با ۵۳، ۵۲ و ۴۲ طرح به ارزش 1.4 و 1.2 میلیارد تومان و ۹۵۰ میلیون تومان، در صدر این همکاری‌ها قرار دارند.

وی افزود: در این قالب، ۱۱۷ استاد و ۱۸۰ دانشجو همکاری داشته‌اند و حدود ۱۰۰ همکار پژوهشگاه فضایی نیز به عنوان ناظر با این مجموعه دانشگاهی همکاری داشته‌اند.

دکتر صمیمی در خصوص برنامه‌های آتی پژوهشگاه گفت: چشم‌انداز پژوهشگاه فضایی ایران، تبدیل شدن به قطب توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در کشور است. تبدیل شدن به اینچنین قطبی، نیازمند ملزومات اساسی و مهمی است.

وی ادامه داد: اولین لازمه تحقق این چشم‌انداز، داشتن یک بدنه تخصصی مجهز به علم روز و مجهز به اخلاق حرفه‌ای در داخل پژوهشگاه و یک شبکه همکار توانمند در خارج از پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران رسالت این پژوهشگاه را مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور خواند و گفت: در این چارچوب، اشراف به توانمندی‌های موجود در بخش فضایی و کمک به توانمندسازی بازیگران این حوزه از وظایف پژوهشگاه است.

دکتر صمیمی در بخشی از سخنان خود به فعالیت‌های زیرساختی پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه فضا اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از الزامات تحقق چشم‌انداز توسعه، زیرساخت‌های آزمایشگاهی مطابق با نیازهای جاری و آتی بخش فضایی کشور است که تاکنون، قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

در این ارتباط، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران به تست ماهواره پیام در مرکز آزمون، تجمیع و یکپارچه‌سازی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: به برکت همین اقدامات، امروز، تست‌های لازم برای تحویل‌گیری ماهواره پیام امیرکبیر در مجموعه آزمایشگاه AIT پژوهشگاه فضایی ایران در دست انجام است و در کنار دستاوردهای فنی این مهم، تعامل و همکاری پژوهشگران پژوهشگاه و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ستودنی و قابل تقدیر است.

وی افزود: از این فرصت استفاده می‌کنم و از همکاران خودم و متخصصان آزمایشگاه قدردانی و عرض می‌کنم که اعتبار پژوهشگاه مرهون این زحمات خالصانه است، یکی از شاخص‌های موفقیت ما در این حوزه، میزان مشتریان و سرویس‌های ارائه شده است. این زیرساخت‌های آزمایشگاهی، زیرساخت‌های ملی هستند.

دکتر صمیمی، تاکید نمود: تعامل با بازیگران بخش فضایی کشور، سرلوحه کاری پژوهشگاه فضایی ایران است و بضاعت اصلی پژوهشگاه، نیروهای انسانی متخصص و دلسوز، مؤمن و با انگیزه پژوهشگاه است که انشاء‌الله پرچمدار شایسته‌ای برای اعتلای بخش فضایی کشور خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با یادآوری مناسبت امروز، نهم دی ماه، که روز بصیرت و اعلام همبستگی مجدد امت با امامت است. از درگاه خداوند متعال  خواستار  شد تا بصیرت لازم برای شناسایی ضرورت‌های وضع موجود، درک لازم برای اتخاذ تصمیمات درست و اراده کافی برای اجرای برنامه‌ها و ماموریت‌ها را عنایت کند.

وی، همچنین از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست‌های تخصصی تشکر نمود و اظهار داشت: این نشست‌های تخصصی به همراه اقدامات ارزنده دیگر، یادگاران ارزشمندی هستند که از مدیران قبلی به ما رسیده‌اند. در اینجا، فرصت را مغتنم دانسته و از زحمات مدیران و مسئولان قبلی پژوهشگاه تقدیر و تشکر می‌کنم. بدون شک، جایگاه فعلی پژوهشگاه، مدیون زحمات این عزیزان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-30 16:01

افزودن دیدگاه جدید