کد مطلب: 

223338

پروژه‌ی سند تحول دیجیتال در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد

سرپرست پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از انجام پروژه مشترک تدوین نقشه راه سند تحول دیجیتال با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.
پروژه‌ی سند تحول دیجیتال در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس سید هاشم مداح حسینی این پروژه را در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی است که بواسطه تغییر یا اصلاح و نوآوری در بخشهای مختلف موجب بهبود فرایندها و تغییرهای اقتصادی شده است. افزایش نوآوری، توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی، بهبود رفاه عمومی، توسعه بخش خصوصی، از نتایج و ابعاد توسعه اقتصاد دیجیتال است و لیکن این جریان علاوه بر آثار مثبت در برگیرنده مخاطراتی است که نیازمند پیش بینی و آماده سازی است.

مداح حسینی، ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر با این پرسش مواجه هستیم که کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در شکل های جدید آن چه تهدیدها و فرصت هایی را فراهم می آورند؟ در این راستا مسایل اقتصادی، فرهنگی و حقوقی، امنیتی  و زیرساخت های فنی مطرح می شود که لازم است مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند.

سرپرست پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی، گفت: گرچه دو ماه از عمر این پروژه  با همکاری دانشگاه تهران می گذرد اما پیش تر این موضوع در قالب کلان تر  و ذیل عناوین مختلفی در دستور کار پژوهشکده بوده و نتایج آن به صورت گزارش های مختلف هر ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه شده است.

به گفته وی، دامنه و شدت اثرگذاری فناوری های نوین در همه بخشها و اهمیت تحولات ناشی از آن، سوالات مهمی را در این حوزه ایجاد می کند که پاسخ به آن نیازمند مشارکت جمعی شامل کارشناسان، متخصصان مربوطه از بخش دولتی وخصوصی می باشد. موضوعاتی مانند ابعاد و مفاهیم تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، چالش های اقتصاد دیجیتال در بخش های مختلف، شناسایی توانمندسازها و .... از این نمونه است که در این راستا پژوهشکده اقدام به برگزاری فروم اقتصاد دیجیتال کرده است و تاکنون با استقبال خوبی از سوی خبرگان این حوزه مواجه بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-30 15:43

افزودن دیدگاه جدید