کد مطلب: 

222855
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

نمی‌توان صدای جامعه مذهبی کشور درباره‌ی اینستاگرام را نشنیده گرفت/ جایگزین داخلی اینستاگرام شکل گرفته است/ از شرکت‌های توانمند خصوصی دعوت می‌کنم وارد این حوزه شوند/ این نوع اقتصاد بیشترین بازگشت سرمایه را خواهد داشت

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: تعداد قابل توجهی از جامعه مذهبی کشور درباره اینستاگرام مشکل دارند. بدون شک همین‌طور است. اثرگذاری خودشان را هم دارند و صدایی دارند که شنیده می‌شود. طبیعی است که این صداها را نمی‌توان نشنیده گرفت.
نمی‌توان صدای جامعه مذهبی کشور درباره‌ی اینستاگرام را نشنیده گرفت/ جایگزین داخلی اینستاگرام شکل گرفته است/ از شرکت‌های توانمند خصوصی دعوت می‌کنم وارد این حوزه شوند/ این نوع اقتصاد بیشترین بازگشت سرمایه را خواهد داشت

به گزارش سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در بخشی از گفت‌وگویی که در سایت مرکز منتشر شده، به سوال هایی پیرامون اینستاگرام پاسخ داده است، که مشروح سوال ها و پاسخ ها به شرح ذیل است:

درباره اینستاگرام که باز است، شرط اکانت‌های فیک را دارید؟

ما از اینستاگرام خواسته‌ایم که با آنها صحبت داشته باشیم اما هنوز صحبتی صورت نگرفته است. درباره اینستاگرام مکاتبات اولیه صورت گرفته ولی هنوز قراری نگذاشته‌ایم.

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه می‌شود؟ فیلتر می‌شود؟

ما دنبال این هستیم که جایگزین داشته باشیم و جایگزین مشابه داخلی شکل گرفته است.

آن طوری که امام جمعه مشهد گفته‌اند واقعا علما، دانشجوها و استادان دانشگاه خواستار فیلترینگ اینستاگرام هستند؟

به‌هرحال تعداد قابل توجهی از جامعه مذهبی کشور درباره اینستاگرام مشکل دارند. بدون شک همین‌طور است. اثرگذاری خودشان را هم دارند و صدایی دارند که شنیده می‌شود. طبیعی است که این صداها را نمی‌توان نشنیده گرفت. بحث چالشی در جوامع مجازی به‌خصوص در مورد فضای مجازی وجود دارد که می‌رود به این سمت که نوعی همگرایی ایجاد شود. همانطور که من عرض کردم، درست است آن اشکالات وجود دارد که ما ارزش‌سنجی برای اقتصاد خدماتی نداریم ولی من از شرکت‌های توانمند خصوصی دعوت می‌کنم وارد این حوزه بشوند چون اقتصاد آینده، پلتفرمی است. در ایران نیز لامحاله این نوع اقتصاد بیشترین بازگشت سرمایه را خواهد داشت. من این را تضمین می‌کنم.

یعنی یک مشابه داخلی اینستاگرام هم داشته باشیم؟

من معتقدم باید پلتفرم بهتر و کامل‌تر بدهیم. چون پلتفرمی مثل اینستاگرام متعلق به 10 سال قبل است که تازه به نتیجه رسیده است‌. در عین حال، ‌چیزی که ما الان ارائه کنیم 3 سال دیگر به نتیجه می‌رسد و بالغ می‌شود. لاجرم تا آن زمان، چیزی که ما ارائه کنیم نسبت به اینستاگرام خیلی بهتر خواهد بود. در همین فضا، توییتر نیز از برخی لحاظ یک پلتفرم عقب‌افتاده است. این پلتفرم با فناوری 140کاراکتر کارش را شروع کرده بود که یک نگاه قدیمی را می‌رساند؛ البته خودشان را بازسازی کردند اما مفهوم آن «میکروبلاگ» است که قدیمی محسوب می‌شود. در عین حال ما نباید روی یک چیز خاص تمرکز کنیم. اگر به کمپانی فیسبوک نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک نوع پیام‌رسان ندارد. این پلتفرم چند نوع پیام‌رسان برای خانواده‌ها و سیاستمداران و حوزه‌های اقتصادی و... دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-28 11:33

افزودن دیدگاه جدید