کد مطلب: 

222792

تشریح فرایند‌های دفتر هیات دولت در راستای تحقق دولت الکترونیک در حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات به منظور آشنایی با سامانه‌های ارتباطی دفتر هیئت دولت با دستگاه‌های اجرایی در جریان فعالیت‌های اجرایی این دفتر در راستای تحقق دولت الکترونیک قرار گرفت.
تشریح فرایند‌های دفتر هیات دولت در راستای تحقق دولت الکترونیک در حضور وزیر ارتباطات

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در نشستی که با حضور مهندس آذری جهرمی و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و محسن حاجی میرزایی، دبیر هیئت دولت در دفتر هیئت دولت برگزار شد، فرایندهای دفتر هیئت دولت و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تحقق دولت الکترونیک تشریح شد.

در ابتدای این نشست، محسن حاجی میرزایی، به تشریح ماموریت‌های دفتر هیئت دولت پرداخت و گفت: مجموعه پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی از مسیر دفتر هیئت دولت وارد جلسه هیئت وزیران برای تصمیم گیری می‌شود و پس از تصویب نیز در اختیار دبیرخانه این دفتر قرار می‌گیرد تا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه دفتر هیئت دولت اتاق شیشه‌ای است و شفافیت در تمامی مراحل کار دفتر هئیت دولت وجود دارد، گفت: پیگیری و دریافت بازخورد و ارزیابی اجرای مصوبات نیز اخیرا در ماموریت‌های این دفتر گنجانده شده است.

در ادامه مهندس هادی‌زاده، رئیس مرکز خدمات مدیریت، سامانه‌های دفتر و نحوه انجام کار و فرایندهای آن را تشریح نمود و گفت: ارتباط کاری دستگاه‌های اجرایی با دفتر هیئت دولت بصورت دبیرخانه‌ای و از طریق سیستم پیام می باشد و با راه‌اندازی «سامانه تصمیم» از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۷ با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات، ارتباط با دستگاه‌های اجرایی عضو دولت را  برخط و تعاملی نموده ایم.

هادی‌زاده با تاکید بر اینکه تمامی پرونده‌های پیشنهادی توسط دستگاه‌های اجرایی در این سامانه قابل پیگیری است گفت:  این سامانه در اختیار دستگاه‌های اجرای قرار گرفته است تا درخواست‌های خود را در قالب و استاندارد مشخص در سیستم ثبت نمایند و با دریافت شماره اختصاصی برای هر پرونده، گردش کار آن را از طریق همین سامانه تا مرحله نهایی پایش نمایند.

وی هم‌چنین به سامانه‌های جستجوگر متین و مذاکرات اشاره کرد و گفت:‌ با ایجاد پردازشگر هوشمند متون و جستجوگر متین، امکان بازیابی هدفمند سوابق به ویژه متون مصوبات را جهت ارتقاء کیفیت تصمیم سازی برای کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت و اعضای دولت فراهم گردیده است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با تقدیر از فعالیت‌های دفتر هیئت دولت گفت: کارهای ارزشمندی دردفترهیئت دولت انجام می‌پذیرد که منحصربه فرد است.

وی پیشنهاد نمود: در وزارتخانه‌ها پستی به عنوان امور دولت ایجاد شود که تمامی مدارک را بررسی نموده و با نیازها و امکانات تطابق نماید و در نتیجه، آن بازخوردها به دولت منتقل شود.

این نشست با حضور، محمدجوادآذری جهرمی، وزیرارتباطات، دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سید تحسین عادلی، مدیرکل دفتر وزارتی و علی رستمی معاون مدیر کل دفتر وزارتی و به میزبانی محسن حاجی میرزایی، دبیر هیئت دولت، مجتبی جلالی، مدیرکل حوزه عمومی دفتر هیئت دولت، مجید هادیزاده، رئیس مرکز خدمات مدیریت، دکتر کیومرث اشتریان، دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، و محمد آزادانی، معاون مطالعات کاربردی دفتر هیئت دولت، در روز سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷در سالن جلسات دفتر هیئت دولت، نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-26 12:31

افزودن دیدگاه جدید