کد مطلب: 

222707
رئیس کمیته کسب و کارهای الکترونیکی مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

دولت الکترونیک یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌ها برای هوشمندسازی شهرهاست/ برای تکامل دولت الکترونیک کار زیادی پیش رو داریم

عضو هیئت رئیسه‌ی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای آنکه بتوانیم شهرهایمان را به خوبی اداره کنیم، باید چند مسیر را طی کنیم که مهم‌ترین این مسیرها، اهتمام بر ایجاد دولت الکترونیک است که الان به صورت ناقص در دستگاه‌های اجرایی ما و شهرداری‌ها در حال اجراست.
دولت الکترونیک یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌ها برای هوشمندسازی شهرهاست/ دولت الکترونیک در حال حاضر به صورت ناقص در حال اجراست

دکتر پروانه مافی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا (citna.ir)، پیرامون اهمیت اجرای دولت الکترونیک و عدم اتصال برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها به دولت الکترونیک، گفت: دولت الکترونیک بحثی قدیمی است، به یاد دارم سال‌ها پیش زمانی که دولت اصلاحات روی کار بود، بحث دولت الکترونیک را مطرح کرد و تاکیدات زیادی هم بر این مطلب بود.

رئیس کمیته کسب و کارهای الکترونیکی مجلس، ادامه داد: آقای جهانگرد از جمله کسانی بود که موضوع را خیلی پیگیری می‌کرد، ولی متاسفانه در دولت‌های بعدی بحث دولت الکترونیک خیلی جدی گرفته نشد، اما مجددا دولت یازدهم اهتمامی کرد و در دولت دوازدهم جدیت بیشتری در حوزه دولت الکترونیک شاهد هستیم.

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین مباحث کنونی برای هوشمندسازی شهرها وجود دولت الکترونیک است، اگر دولت الکترونیک نداشته باشیم، عملا در هیچ زمینه‌ای از هوشمندسازی نمی‌توانیم موفق باشیم و امروز هوشمندسازی شهرها مهم‌ترین و عمده‌ترین ویژگی مدیریت شهری است و اداره کیفی شهر را تنظیم و تضمین می‌کند، لذا وجود دولت الکترونیک پایه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین موضوع ایجاد شهر هوشمند است که باید به آن پرداخته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تا اندازه‌ای می‌توان گفت که دولت الکترونیک شکل گرفته است، ولی هنوز ناقص است و برای تکامل کار زیادی در پیش رو دارد و باید به خوبی در این حوزه هم سرمایه گذاری مادی شود و بودجه گذاشته شود و هم اهتمام دولت در حوزه دولت الکترونیک اهتمامی جدی و قابل توجه باشد.

مافی، افزود: برای آنکه بتوانیم شهرهایمان را به خوبی اداره کنیم، باید چند مسیر را طی کنیم که مهم‌ترین این مسیرها، اهتمام بر ایجاد دولت الکترونیک است که الان به صورت ناقص در دستگاه‌های اجرایی ما و شهرداری‌ها در حال اجراست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-24 15:15

دیدگاه‌ها

تصویر محمدی
هر کاری که سبب دقت در بیت المال و خدمات سریع و راحت بمردم شود در واقع ذکر خدا و پاداش معنوی برای نمایندگان و مسیولین اجرایی محترم دارد. خدای متعال خیر دنیا و اخرت را نصیب نمایندگان و مسیولین اجرایی محترم نماید که در خدمت بمردم شان شب از روز نشناسند، مردم امانت الهی در دست مسیولین هستند و خدمت به مردم، ذکر خدا و سبب اطمینان قلب ها و خشنودی شجره ی طیبه حضرت زهرا است
ارسال شده توسط محمدی در 03 دى 97 - 20:24

افزودن دیدگاه جدید