کد مطلب: 

222632
محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

صداوسیما به تضارب آزاد افکار معتقد نیست/ جایگاه رسانه‌ی ملی به تریبون حزبی تقلیل یافته است/ صداوسیما به دنبال تحمیل سیطره‌اش است/ باید سایر رسانه‌ها از فرصت بستر تبادل الکترونیکی اطلاعات استفاده کنند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه صداوسیما به تضارب آزاد افکار که در متن قانون اساسی به آن اشاره شده پایبند نیست و نه به عنوان یک رسانه‌ی ملی بلکه به مانند یک حزب عمل می کند.
صداوسیما به تضارب آزاد افکار معتقد نیست/ جایگاه رسانه‌ی ملی به تریبون حزبی تقلیل یافته است/ صداوسیما به دنبال تحمیل سیطره‌اش است/ باید سایر رسانه‌ها از فرصت بستر تبادل اطلاعات الکترونیکی استفاده کنند

دکتر "محمود صادقی" نماینده‌ی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی سیتنا (CITNA.IR) پیرامون لزوم رفع موانع قانونی برای راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور، گفت: با توجه به اصل 175 قانون اساسی، رادیو و تلویزیون در انحصار صداوسیما قرار دارد.

نماینده‌ی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اظهار کرد: متاسفانه صداوسیما به رسالتی که در قانون اساسی به آن تاکید شده عمل نمی کند و به تضارب آزاد افکار که در متن قانون اساسی به آن اشاره شده پایبند نیست و نه به عنوان یک رسانه‌ی ملی، بلکه به مانند یک حزب عمل می کند و می توان گفت که جایگاه رسانه‌ی ملی به تریبون حزبی تقلیل یافته است.

صادقی، گفت: در فرصت هایی که در بستر تبادل الکترونیکی اطلاعات و اینترنتی ایجاد شده به نظر می رسد که فرصت‌های خوبی پیش رو است، اما صداوسیما تلاش می کند تا سیطره‌ی خود را تحمیل کند که خلاف قانون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر فرصت های پیش آمده از بعد منافع ملی در سطح کلان سیاستگذاری را مورد بررسی قرار دهید، مشاهده می کنید فرصت‌های مناسبی در دسترس است.

نماینده‌ی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اظهار کرد: بسیاری از رسانه های غیررسمی راحت تر می توانند پیام ها و محتواها را به مردم انتقال می دهند، بنابراین باید از این فرصت‌ها استفاده و از گسترش آنها حمایت کرد.

انتهای پیام

گفت‌وگو : زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-22 12:43

افزودن دیدگاه جدید