کد مطلب: 

222565

شکایت دادستان واشنگتن از فیس بوک به دلیل فروش اطلاعات کاربران

دادستان کل واشنگتن، پایتخت آمریکا شکایتی را علیه شبکه اجتماعی فیس بوک تقدیم دادگاه کرده است.
شکایت دادستان واشنگتن از فیس بوک به خاطر فروش اطلاعات کاربران

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، کارل رسین فیس بوک را متهم کرده که اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر را برخلاف مقررات به شکل عمده فروشی به شرکت کمبریج آنالتیکا واگذار کرده است.

این پرونده نخستین برخورد جدی قضایی با فیس بوک بر سر این رسوایی در آمریکاست.

در این رسوایی فیس بوک متهم شد که اطلاعات ده ها میلیون کاربر را بدون اطلاع آنها برای تبلیغات سیاسی و انتخاباتی در اختیار کمبریج آنالتیکا قرار داده است.

محاکم قضایی در بریتانیا هم فیس بوک را به خاطرهمین پرونده 500 هزار پوند جریمه کرده اند.

یک سخنگوی فیس بوک به بی بی سی گفته است که این شرکت با دادستان واشنگتن همکاری خواهد کرد.

همزمان، نیویورک تایمز در گزارش تازه ای جزییاتی را منتشر کرده که نشان می دهد فیس بوک چگونه اطلاعات کاربران خود را بدون رضایت آنها در اختیار شرکت هایی مانند آمازون، اپل و مایکروسافت گذاشته است.

به گزارش این روزنامه، تنها غول های دنیای فناوری مشتری فیس بوک نیستند و شرکت های خودروسازی، فروشگاه های آنلاین و حتی خود نیویورک تایمز هم در میان دریافت کنندگان اطلاعات بوده اند.

به نوشته نیویورک تایمز، فیس بوک به این شرکت ها اجازه داده که متن پیام های خصوصی کاربران را بخوانند و به مشخصات و فعالیت ها و راه های تماس با دوستان این کاربران دسترسی پیدا کنند.

فیس بوک در جواب گفته است که هیچ گاه اطلاعات را بدون اجازه در اختیار این شرکت ها قرار نداده و هیچ شاهدی حاکی از این که این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، وجود ندارد.

شکایت دادستانی واشنگتن که همزمان با گزارش نیویورک تایمز مطرح شده، تازه ترین دردسر حقوقی فیس بوک بعد از رسوایی همکاری با شرکت کمبریج آنالتیکاست.

در حال حاضر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کمیسیون فدرال تجاری و وزارت دادگستری آمریکا هم در حال بررسی عملکرد فیس بوک هستند.

در ایرلند هم پرونده بزرگی علیه این شبکه به دلیل نقض های امنیتی درجریان است که متخصصان آن را آزمون بزرگی برای وضع مقررات تازه در حوزه حریم شخصی در اتحادیه اروپا خوانده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2018-12-20 12:42

افزودن دیدگاه جدید