کد مطلب: 

222508

معاون دبیرکل ITU: اینترنت اشیاء دروازه‌ی اتصال مردم به فضای مجازی است

معاون دبیرکل ITU، بیان کرد:‌ آنچه امروز ما به عنوان چالش با آن رو به رو هستیم، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است. نوآوری هایی که از درون فناوری اطلاعات و ارتباطات بیرون می آید و ما را با انقلاب صنعتی چهارم مواجه می کند.
معاون دبیرکل ITU: اینترنت اشیاء دروازه‌ی اتصال مردم به فضای مجازی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، چائسوب لی در مراسم گشایش نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات گفت: امروز برای حرکت به جلو نیازمند همکاری همه وزارت خانه ها هستیم و این فقط وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، همه باید با هم همکاری کنند.

به گفته او امروز 95 درصد ترافیک اینترنت بر بستر فیبر نوری انجام می شود که ما در حال توسعه شبکه نوری هستیم و اینکه چگونه می توانیم برای استفاده از فناوری 5G  پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. برای این منظور اگر نیازمند استفاده از این فناوری هستید باید استاندارهای لازم داشته باشید.

او در ادامه به موضوع شهر هوشمند پرداخت و افزود: شاخص کلیدی عملکرد _ KPI _ به ما کمک می کند که شهر هوشمند به چه المان هایی نیاز دارد. امروز ما این شاخص را در 50 شهر دنیا پیاده سازی کردیم.

رییس ITU-T ادامه داد: همه می گویند اطلاعات،‌ طلا است، ما می خواهیم اطلاعات را برای ایران همانند نفت زیاد کنیم که نیازمند استاندارد است.

به گفته او امروز آنچه مشاهده می شود این است که اینترنت اشیاء نفوذ بیشتری پیدا کرده است. اینترنت اشیاء می تواند دروازه اتصال فضای مجازی باشد. پس از اینترنت اشیاء تمامی زندگی من در فضای مجازی متصل خواهد بود.

لی گفت: معتقدیم در آینده ارتباط اشیاء با اشیاء بیشتر خواهد شد؛ این تغییر بنیادین در زندگی است، بنابراین محیط زندگی دیگر فضای فیزیکی نیست.

او به این چالش اشاره کرد که گرچه در جامعه اطلاعاتی زندگی می کنیم اما هیچ اعتباری برای اطلاعاتی که وجود دارد، نیست. زیرا اگر اطلاعات اشتباه باشد، دانش حاصل از آن نیز غلط خواهد بود. حال چگونه می توان این چالش را حل کرد؟ شاید با بحران یا اغتشاش مواجه شویم.

او در ادامه به مجموعه اقدامات صورت گرفته در مجموعه مطالعاتی خود اشاره کرد و گفت: برای هوشمند سازی، نیازمند اعتماد سازی، حریم خصوصی و امنیت هستیم که اداره ما در حال مطالعه درباره آنهاست.

او گفت: ما درباره عدالت صحبت نمی کنیم می خواهیم برای برابری فعالیت کنیم از این رو ممکن است تمایزهایی وجود داشته باشد. توسعه شهری، مکان فیزیکی، تاریخ و فرهنگ نمی تواند هوشمندسازی ایجاد کند اما رفتار شهروندان، اقتصاد و بازار می تواند نشان دهنده هوشمندی شهر شما باشد و هر شهر نیز ممکن است مدل متفاوت برای شهر هوشمند داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-19 01:09

افزودن دیدگاه جدید