کد مطلب: 

222489

استفاده از "ظرفیت استارتاپ‌ها"؛ رویکرد نوین پست در رونق کسب‌وکار

به اعتقاد عضو جوان هیات مدیره‌ی شرکت ملی پست، رونق گرفتن کسب و کارها، رونق اقتصادی در جامعه را در پی دارد و این خود به نوعی از وظایف حاکمیتی شرکت ملی پست است و از همین رو تصمیم این شرکت بر آن است تا از ظرفیت هایی که در حوزه استارتاپ ها وجود دارد استفاده نماید.
استفاده از "ظرفیت استارتاپ‌ها"؛ رویکرد نوین پست در رونق کسب‌وکار

به گزارش سیتنا، دکتر بهزاد اقبالخواه، متولد ۱۳۶۱ در شهرستان سلماس آذربایجان غربی است. وی تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک گذراند. مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه صنعتی شریف و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه تهران کسب کرد. در 21 سالگی وارد بازار کسب و کار شد و اولین فعالیت شغلی خود را در شرکتی که تولید کننده تجهیزات الکترونیکی و مخابرات دیجیتال بود و خود سهامدار آن شد، آغاز کرد.
وی پس از آن مدت مدیدی به فعالیت‌های استارتاپی در حوزه حمل و نقل و دلیوری محصولات در محدوده شهری پرداخت که این امر دلیلی بر حضور  اقبالخواه به عنوان عضو هیات مدیره جوان و نوآور شرکت ملی پست شد.
فعالیت و تجارب وی در زمینه کسب و کارهای فناورانه، ما را بر آن داشت تا پیرامون ظرفیت شرکت ملی پست در راستای کسب و کارهای فناورانه دیدگاه وی را جویا شویم.

اقبال خواه با بیان اینکه بخش اعظمی از استارتاپ هایی که شکل گرفتند مشکل لجستیک و حمل و نقل و پست را دارا می باشند، اظهار می دارد این استارت آپ ها در نقطه شروع سرشار از ایده و فاقد سرمایه می باشند وعلاقمند به داشتن حمایت پست هستند.

وی عنوان می کند با توجه به رویکرد مثبت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این راستا ، ماموریت شرکت ملی پست نیز حمایت از استارت آپ هایی است که در بخش اینترنتی شکل گرفته اند و اظهار امیدواری می کند که پست بتواند در آینده نزدیک حداکثر میزان از داشته های خود را در چارچوب قوانین و مقررات در اختیار استارتاپ ها قرار داده و وارد کسب و کارهای نوپا گردد.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است با توجه به این که در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و خیلی از سرمایه گذاران با تردید اقدام به سرمایه گذاری در این امر می کنند، شرکت ملی پست قادر است با استفاده از زیرساختها و خدماتی که در اختیار  استارت آپ ها قرار می دهد، نقش سرمایه گذار غیرمستقیم را در این امر ایفا نماید.

او می گوید رونق گرفتن کسب و کارها، رونق اقتصادی در جامعه را در پی دارد و این خود به نوعی از وظایف حاکمیتی شرکت ملی پست است و از همین رو شرکت ملی پست بر آن است تا از ظرفیت هایی که در حوزه استارتاپ ها وجود دارد استفاده نماید.

وی عاملی که مانع سرویس دهی خوب به استارت اپ ها گردیده است را موانع قانونی می داند که نیاز  بازنگری داشته و اذعان می دارد اخیرا شرکت ملی پست طرحی را در دست بررسی دارد که در این طرح مقرر شده پست متولی ایجاد مرکزی تحت عنوان "مرکز استارتاپ های حمل و نقل و لجستیک " گردد از اینرو بررسی موانع قانونی و اصلاحات اساسنامه در این رابطه در دست بررسی است.

اقبالخواه، قرار دادن داشته های پست در اختیار مجموعه های جوان که می توانند بهره وری بیشتری را حاصل نمایند را نقطه عطفی در ورود به حوزه کسب و کارهای نوین و راه نجات شرکت ملی پست می داند و اعلام می دارد تا کنون  جلسات متعددی با چندین استارتاپ موفق و نامدار جهت ارتقای کیفیت و رفع نواقص زنجیره حمل و نقل برگزار شده و طی مذاکرات انجام شده ، انقعاد قراردادهای جدی در دستور کار است که به محض عملیاتی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در ادامه پیرامون امنیت شغلی کارکنان شرکت ملی پست با توجه به ورود به عرصه نوین کسب و کار می گوید هدف ما استفاده و شناسایی نیروهای پویا و با دانش شبکه پستی و ارتقای دانش سایر نیروها در هماهنگی با شرایط جدید خواهد بود. 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ابراز امیدواری می کند که قطعا پرسنل پست همانطور که در ابعاد مختلف زندگی، خود را به روز کرده اند در حوزه فعالیتهای کاری نیز اجازه خواهند داد تا این پوست اندازی در سرویس وعملیات صورت گیرد و همگی همکاری می کنند تا زودتر شاهد اتفاقات تازه و نوین در شبکه باشند و ادامه می دهد آنچه دیجیتال شدن ایجاد خواهد کرد افزایش بهره وری است و این به نفع تمام شبکه است.

اقبالخواه، تدوین برنامه جهت شناسایی نیروهای مستعد را از دغدغه های ذهنی خود می داند واعلام می دارد برنامه هایی با راهنمایی مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره صورت گرفته و مقرر شده از اوایل بهمن طی ارسال پرسشنامه به واحدهای مختلف ستادی واجرایی ظرفیت نیروها در سطوح مختلف شناسایی گرددتا با شناسایی آنها تغییراتی در راستای تحولات فناورانه در ساختار شرکت صورت گیرد.

او با بیان اینکه مقرر است تا مطالعات و پژوهش های کارکنان به صورت سیستماتیک و منظم در آید ابراز امیدواری می کند تا در آینده نزدیک برنامه ریزی مناسبی جهت نیاز سنجی موضوعات پژوهشی و حمایت از کارکنانی که موضوعات خود را در حوزه های مورد نیاز تدوین خواهند کرد انجام شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پست سپس به بستر مناسبی که به سبب استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی در راستای پیشبرد اطلاع رسانی، اطلاع یابی و امر آموزش ایجاد شده است اشاره و ضمن اینکه خواستار در نظر گرفتن استاندارهای بین المللی و داخلی در این عرصه می گردد، بر ارتقای سطح دانش کارکنان در زمینه سواد رسانه ای و تامین محتوای مناسب و مورد نیاز آنان در این راستا به صورت مستمر و هدفمند تاکید می نماید.
 
وی با بیان اینکه جهت افزیش راندمان کاری، فعالیتهای تمام پرسنل پست باید همسو و همراستا شود و طوری نباشد که فعالیت کسی فعالیت شخص دیگر را خنثی کند ادامه می دهد جهت تحقق این مهم مستلزم داشتن نگاه سیستمی  می باشیم و نتیجه تلاش همگانی ما بی تردید بهبود وضعیت پرداخت ها و معیشت پرسنل و بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود.

اقبالخواه می گوید معتقدم شرکت ملی پست از پتانسیلی برخوردار است که ممکن است خیلی از شرکت ها و سازمانها فاقد آن باشند و از همه کارکان می خواهد  تا همه با هم با بهره گیری از این امکانات نهایت تلاش خود را در راستای افزایش بهره وری و به تبع آن افزایش درامد و بهبود وضعیت معیشتی خود بکار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-18 15:34

افزودن دیدگاه جدید