کد مطلب: 

222445
دبیر نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا تشریح کرد:

برگزاری 12 کارگاه آموزشی با محوریت فناوری‌های نوین در نخستین روز برپایی سمپوزیوم مخابرات

دبیر اجرایی نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، از برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی با محوریت فناوری های نوین همچون بلاکچین، Big Data، خدمات ابری، 5G، محابرات کوانتومی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، شبکه های ویدیوئی و شبکه های نرم افزاری در نخستین روز برگزاری سمپوزیوم خبر داد.
برگزاری 12 کارگاه آموزشی با محوریت فناوری‌های نوین در نخستین روز برپایی سمپوزیوم مخابرات

دکتر علیرضا یاری، دبیر اجرایی نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST2018) در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: این سمپوزیوم بین المللی از امروز (دوشنبه) 26 آذرماه آغاز شده است و تا 28 آذرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: روز اول سمپوزیوم شاهد برپایی کارگاه های آموزشی بودیم که برای تشکیل کارگاه ها ۳۸ موضوع محوری دریافت شده بود که از بین آنها ۱۳ کارگاه انتخاب و در نهایت ۱۲ کارگاه تشکیل شد. محور اصلی کارگاه هایی که پیشنهاد شده بود، فناوری های نوین همچون بلاکچین، Big Data، خدمات ابری، 5G، محابرات کوانتومی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، شبکه های ویدیوئی، شبکه های نرم افزاری و موارد دیگر بود که در اولویت قرار داشتند.

یاری خاطرنشان کرد: در کارگاه ها تاکید زیادی به استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌ی مخابرات و ICT شد که چگونه هوش مصنوعی در مدیریت شبکه های مخابراتی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برخی چالش ها را مدیریت کنیم و از طرفی در کارگاه مخابرات کوانتومی شبکه های کوانتومی تحولی را در شبکه های قدیمی ایجاد می کند که بر آشنایی بیشتر ما بر این شبکه ها تاکید شد که در کارکاه های آتی توضیحات بیشتری داده می شود.

یاری در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، گفت: بحث بلاکچین از ابتدای امسال به مرحله عملیاتی رسیده است و در بسیاری موارد با بستر مبتنی بر بلاکچین، رمزگذاری انجام می شود لذا این موضوع کارگاه مورد استقبال واقع شد. همچنین موضوع شبکه های مالی که روی شبکه‌ی بلاکچین شکل گرفته اند مطرح شد که باعث استقبال بیشتر از این بحث شد. در حوزه‌ی بلاکچین دو کارگاه داشتیم که در کارگاه اول کلیات توضیح داده شد و در دومین کارگاه به شکل کامل بخش های خدمات و امنیت و تاثیر در شبکه و نحوه‌ی پیاده سازی آن را توضیح دادیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

یاری خاطرنشان کرد: کارگاه مدیریت اینترنت اشیاء نیز برگزار شد؛ چراکه اینترنت اشیاء یکی از مواردی است که در دنیا عملیاتی شده است و چالش اصلی آن بحث مدیریت است که چگونه بحث های اینترنتی را مدیریت کنیم. یکی از بحث هایی که در کارگاه ها به آن اشاره شد بحث IoT بود که سخنرانی از کشور فرانسه این مطلب را ارائه دادند.

وی ادامه داد: مبحث ویدیو نت‌ورکینگ، به دلیل حجیم شدن ویدئوها و بالارفتن کیفیت ویدیوها، در شبکه اثر می گذارد و در تلاشیم تا بدانیم چه کاری انجام دهیم تا شبکه های ما بتوانند تحمل حجم بالای داده های تصویری را داشته باشند. دکتر قنبری از اعضای هیات علمی یکی از دانشگاه های اسکس انگلستان هم این مبحث را توضیح دادند.

یاری گفت: بحث کلان داده ها را به عنوان کارگاه مطرح کردیم و در کارگاه Cloud Computing با همین عنوان به مسائل حقوق و مقررات این حوزه پرداختیم. در 5G سه کارگاه داشتیم که یکی از آنها را بخش خصوصی یعنی شرکت اریکسون ارائه کرد، یکی از کارگاه ها را پژوهشگاه فناوری اطلاعات و دیگری را دانشگاه علم و صنعت برگزار کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-17 17:28

افزودن دیدگاه جدید