کد مطلب: 

222178

مدل مشارکتی در تحقق شهر هوشمند راهگشاست

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، گفت: نوآوری در مدیریت یک شهر هوشمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
مدل مشارکتی در تحقق شهر هوشمند راهگشاست

به گزارش سیتنا، علی نیازی در رابطه با مزایای پیاده‌سازی پروژه تهران هوشمند گفت: وقتی از بعد مالی به این مقوله نگاه می‌کنیم، در می‌یابیم که هوشمندسازی در حوزه هزینه‌‌ای نگه‌داشت شهروندان به‌شدت موثر است و همچنین منجر به ارائه سرویس‌ها و خدمات با کیفیت بهتر و نوین‌تر به شهروندان می‌شود.

نیازی، افزود: با استفاده از زیرساخت‌هایی که در عصر حاضر فناوری‌ها و ابزار تکنولوژیک در اختیار شهر و شهروندان قرار می‌دهد، شهر را در اصلاح طرح‌های توسعه‌ای نوین یاری کرده و باعث می‌شوند که بتوانیم در توسعه این شهر هوشمند از مشارکت هرچه بیشتر شهروندان استفاده کنیم.

وی، با اشاره به اینکه هوشمندسازی را اگر به عنوان یکی از حوزه‌های توسعه شهر در نظر بگیریم، مانند بقیه امور ناگزیریم که برای پیشبرد آن از کمک بخش خصوصی استفاده کرده و بهره بگیریم، گفت: بنابراین، باید به سراغ مدل‌های مشارکت عمومی و خصوصی برای تامین مالی و پیشبرد پروژه‌های شهر هوشمند برویم.

نیازی، در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه در رابطه با این مقوله حاکمیت و از جمله آن مجموعه تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر دوران تصدی‌گری نهادهای دولتی و عمومی به سر رسیده است.

وی، در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: اگر می‌خواهیم پروژه پیاده‌سازی تهران هوشمند با موفقیت عملی شود نباید در صدد تصدی‌گری باشیم و حاکمیت و دولت بخواهد خودش در همه موارد وارد عمل شده و همه چیز را توسعه بدهد بلکه باید از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند تا امیدوار باشیم که کار موفقی در این حوزه انجام می‌گیرد.

نیازی، در پایان افزود: این باور که استارتاپ‌ها مصداق نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات هستند، موضوع بسیار حائز اهمیتی است، چراکه نوآوری در مدیریت یک شهر هوشمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-10 16:11

افزودن دیدگاه جدید