کد مطلب: 

222174

توسعه‌ی زیرساخت‌های «تهران هوشمند» در تفاهم‌نامه‌ی وزارت ارتباطات و شهرداری تهران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران در همایش «تهران هوشمند» برای توسعه همکاری ها تفاهم نامه امضاء کردند.
«تهران هوشمند» موضوع تفاهم‌نامه‌ی وزارت ارتباطات و شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار سیتنا، در دومین همایش «تهران‌ هوشمند» که صبح امروز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، تفاهم نامه ای در زمینه هوشمندسازی میان شهرداری تهران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضاء شد.

این تفاهم نامه به امضای پیروز حناچی شهردار تهران و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

در ادامه، از دو سامانه «باهم» که یک پلتفرم شبیه شبکه اجتماعی، برای طرح و به چالش کشیدن مشکلات شهری است و سامانه «داده نما» که مرجع دیتاهای شهر تهران است، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از کتاب جامع «تهران هوشمند» و تمبر «تهران هوشمند» رونمایی شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از امضای تفاهم نامه با شهردار تهران، در جمع خبرنگاران، گفت: این تفاهم نامه برای همکاری و توسعه زیرساخت های دولت الکترونیکی است که شهرداری تهران نیز به آن می پیوندد.

وی توسعه زیرساخت های شهر هوشمند را یکی دیگر از برنامه های همکاری با شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: آنتن هایی در سطح شهر برای ایجاد ارتباطات غیر از ارتباطات نسل 3 و 4 موبایل وجود دارد که با توجه به 1400 کیلومتر فیبر نوری که در شهر تهران کشیده شده  بر اساس بند 67 قانون برنامه ششم توسعه این شبکه فیبر نوری می تواند برای ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد و با برچیده شدن این دکل ها سلامت فرکانسی شهر تامین می شود و کیفیت ارتباطات نیز بهتر می شود.

آذری جهرمی،  اشتراک گذاری اطلاعات و فعالیت کسب و کارهای این حوزه را یکی دیگر از همکاری های وزارت ارتباطات و شهرداری تهران در قالب این تفاهم نامه عنوان کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-10 15:15

افزودن دیدگاه جدید