کد مطلب: 

222170

هوشمندسازی شهر به معنای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، گفت: هوشمندسازی تنها الکترونیک کردن شهر نیست، بلکه به معنای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
هوشمندسازی شهر به معنای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد فرجود در افتتاحیه دومین همایش تهران هوشمند که صبح‌ امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که این رویداد راهگشای حرکت پرشتاب به سمت هوشمندسازی در همه شهرهای ایران شود.

وی با بیان اینکه نخستین همایش «تهران هوشمند» اسفندماه سال گذشته برگزار شد، گفت: در آن همایش هدف، تبیین مفهوم و ابعاد شهر هوشمند بود. آموختیم که شهر هوشمند مفهومی پیچیده دارد و هر کسی تعریف خاصی از آن دارد، بنابراین سعی کردیم‌ تعریف مشخصی از آن ارائه کنیم.

به گفته فرجود؛ شهر هوشمند فقط به معنای الکترونیکی شدن شهر نیست، بلکه به معنای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.  

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته سعی کردیم، بر چالش های شهر متمرکز شویم و راهبردهای شهر هوشمند را به کمک متخصصان تبیین کنیم، افزود: در این مسیر هر چه مطالعه کردیم را در قالب اسناد پشتیبان در اختیار عموم قرار دادیم. برنامه تهران هوشمند را در مجامع بین المللی ارائه کردیم و یافته های خود را با سایر شهرهای کشور به اشتراک گذاشتیم.  

فرجود ادامه داد: در حوزه سیاست گذاری نیز برنامه تهران هوشمند را به منظور شفافیت برای ذینفعان ارائه کردیم تا تصویر روشنی از داده های شهر ایجاد شود. در مسیر تهران هوشمند آموختیم که مهم ترین رکن، مشارکت شهروندان در اداره شهر است، به همین دلیل هم سامانه «با هم» را ایجاد کردیم.  

وی با اشاره به همکاری با بخش خصوصی و دانشگاه ها از ایجاد نخستین مرکز توسعه فناوری های شهر هوشمند در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.  

فرجود به چند نمونه از اقدامات اجرایی شهرداری تهران در زمینه شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: سامانه «تهران من» را به عنوان درگاه واحد خدمات شهرداری ارائه کردیم.  

وی افزود: همچنین مجموعه ای از اقدامات اجرایی تا انتهای سال آینده به سرانجام خواهد رسید. برخی از آن ها در مرحله اجرا، برخی شروع شده و برخی در فاز مطالعه قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-10 14:35

افزودن دیدگاه جدید