کد مطلب: 

222133

توافقنامه‌ی ایجاد پوشش نسل چهارم همراه در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و تهران - قم

توافقنامه‌ی ایجاد پوشش نسل چهارم ارتباطات سیار در مسیرهای تهران - مشهد و تهران - قم، فیمابین شرکت‌های همراه اول و راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر ارتباطات، انجام شد.
امضای توافقنامه همکاری بین همراه اول و راه آهن با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار سیتنا، توافقنامه‌ی ایجاد پوشش نسل چهارم ارتباطات سیار در مسیرهای تهران - مشهد و تهران - قم، فیمابین شرکت‌های همراه اول و راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول، امروز 18 آذرماه 97 امضاء شد.

مهندس آذری جهرمی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های مختلف از جنبه های تجاری در حوزه های ذیربط اپراتورها باعث گردید شرکت های ایرانسل و رایتل از ادامه‌ی همکاری منصرف شوند و تنها همراه اول با عنایت به سرمایه گذاری اولیه‌ی انجام شده تمایل خود برای ادامه کار را اعلام نمود. توافقنامه ای بین همراه اول و راه آهن صورت گرفت و ملاحظات فنی و اقتصادی طرفین مورد بررسی واقع شد. 

وزیر ارتباطات ادامه داد: که با این توافقنامه، پوشش نسل چهارم در مسیر ریلی حدود 1000 کیلومتر با کیفیت و سرعت مناسب انجام شود، فضا، پاور و فیبرنوری در ایستگاه های راه آهن توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تامین می شود و پهنای باند اینترنت در قطارهای مسیرهای تهران - مشهد و تهران - قم توسط اپراتورهای راه آهن میسر می شود. حجم اینترنت مورد نیاز به صورت سالانه توسط اپراتورهای راه آهن از شرکت همراه اول تامین می شود و با این روال، تا سال دیگر با تجهیز این خطوط ریلی به نسل چهارم، دیگر خطوط ریلی نیز مجهز خواهند شد. 

آذری جهرمی با اشاره به خدمات ارزنده ای که راه آهن و همراه اول در پوشش خطوط ریلی به شبکه اینترنت، انجام دادند، گفت: بر اساس ماده 67 برنامه ششم توسعه، تفاهم نامه ای صورت گرفت تا با استفاده از فیبرنوری به توسعه شبکه‌ی ملی اطلاعات کمک شود و با راه اندازی شبکه اینترنت نسل چهارم به خطوط ریلی، مردم ترغیب شده و از حمل و نقل ریلی استفاده کنند و از صدمات و آسیب های جاده ای جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: این فضا، فضای مناسبی برای حضور استارت آپها بوده و باید برای توسعه‌ی کشور از این مسیر استفاده کنند.

انتهای پیام   

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-09 12:48

افزودن دیدگاه جدید