کد مطلب: 

221995
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفت‌وگوی ویدئویی با سیتنا:

(فیلم 2) در ایام اربعین امسال، بالن‌های مخابراتی نسل چهارم را در مناطق مرزی مستقر کردیم/ الگویی موفق از همکاری پژوهشگاه فضایی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه دادیم/ باید نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات فضایی، در زندگی مردم ملموس باشد

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، از اجرای پروژه‌ی بالن های مقید مخابراتی مستقر در مناطق مرزی در ایام اربعین، به عنوان الگویی موفق از همکاری این پژوهشگاه با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه نام برد.
(فیلم 2) در ایام اربعین امسال، بالن‌های مخابراتی نسل چهارم را در مناطق مرزی مستقر کردیم/ باید نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات فضایی، در زندگی مردم ملموس باشد

به گزارش سیتنا، بالن‌های مقید مخابراتی به صورت محلی و منطقه‌ای و در اماکنی که تجمع زیاد است و یا در مواقع بحران که در آن نقطه امکان فعال‌سازی سیستم‌های زمینی مخابراتی وجود نداشته باشد، کاربرد دارد. در همین راستا و به همت پژوهشگاه فضایی ایران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی در مانور ایام اربعین امسال، بالن مخابراتی در مناطق مرزی با کشور عراق مورد استفاده و کاربری عمومی قرار گرفت.

در همین راستا، دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون نحوه‌ی اجرای پروژه‌ی بالن‌های مخابراتی در ایام اربعین امسال که سرویس اینترنت نسل چهارم را در مناطق مرزی ارائه داد، توضیح داد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، تاکید کرد: در حوزه‌ی فضایی به دنبال اجرای پروژه هایی هستیم که نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات به نحوی در زندگی مردم ملموس باشد.

دکتر صمیمی خاطرنشان کرد: نظر به کاربردهای متنوع بالن‌های مخابراتی، باید بازنگری در طراحی بر اساس نوع کاربرد آن صورت پذیرد که در همین راستا به زودی خبرهای خوشی را به مردم می دهیم.

فیلمبردار: حسین شهلائی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-05 11:50

افزودن دیدگاه جدید