کد مطلب: 

221967
در حاشیه‌ی دومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در آذربایجان، صورت گرفت؛

استقبال رئیس جمهور آذربایجان از پیشنهاد وزیر ارتباطات کشورمان برای مشارکت علمی در ساخت ماهواره‌ی سنجشی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به کشور آذربایجان سفر کرده است، با الهام علی اف رییس جمهور این کشور دیدار و پیشنهاد مشارکت علمی برای ساخت ماهواره‌ی سنجشی را به وی ارائه کرد که مورد استقبال رییس جمهور آذربایجان قرار گرفت.
استقبال رئیس جمهور آذربایجان از پیشنهاد وزیر ارتباطات کشورمان برای مشارکت علمی در ساخت ماهواره‌ی سنجشی

به گزارش سیتنا به نقل از تارنمای وزارت ارتباطات، مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور حضور در دومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو به آذربایجان سفر کرده است با الهام علی اف رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

آذری جهرمی، در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه های گوناگون، گزارشی از اقدامات و همکاری های انجام شده میان وزارت ارتباطات ایران و وزارت ارتباطات آذربایجان در یک سال گذشته ارائه و از حمایت های رییس جمهور آذربایجان برای بسط این همکاری ها تشکر کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به توافق چهارجانبه‌ی ایران، آذربایجان، روسیه و ترکیه برای ایجاد بازار مشترک ICT، از تصمیم مشترک این کشورها برای حمایت از استارتاپ‌ها در سطح منطقه ای خبر داد.

آذری جهرمی همچنین با اشاره به توانایی ایران در ساخت ماهواره سنجشی خواستار انجام یک پروژه مشترک علمی میان ایران و آذربایجان در این زمینه شد.

وی، افزود: ایران در راستای تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی، ارتباط موثر با همسایگان به ویژه آذربایجان را با جدیت دنبال می کند.

الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سطح گسترده همکاری های دو کشور تاکید کرد: برای توسعه روابط دو جانبه و منطقه ای چشم انداز بسیار خوبی وجود دارد.

الهام علی اف با اشاره به تکمیل پروژه کریدور شمال-جنوب در آینده نزدیک، از اینکه همکاری های ایران و آذربایجان علاوه بر حوزه های حمل و نقل، ترانزیت و تجارت به همکاری های ICT نیز تسری یافته ابراز خرسندی کرد.

رییس جمهور آذربایجان همچنین با استقبال از ایده همکاری چهارجانبه ایران، آذربایجان، روسیه و ترکیه، آن را فرمولی مناسب برای توسعه همکاری های منطقه ای دانست و گفت: با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی مطلوب میان این کشورها، ایده همکاری میان آنها در حوزه ICT ایده موفقی خواهد بود و برای امنیت منطقه ای و توسعه منطقه ای بسیار موثر واقع می شود.

وی پیشرفت های ایران در حوزه فضایی را چشمگیر دانست و از پیشنهاد ایران برای مشارکت در یک پروژه علمی برای ساخت مشترک ماهواره سنجشی استقبال کرد.

الهام علی اف اظهار امیدواری کرد: دو کشور بتوانند در مورد گستره وسیعی از موضوعات مرتبط با حوزه ICT از جمله امنیت سایبری و توسعه زیرساخت شبکه نیز با یکدیگر همکاری کنند.

در پایان این دیدار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران پیام شفاهی آقای روحانی رییس جمهور کشورمان را به اطلاع رییس جمهور آذربایجان رساند و الهام علی اف نیز متقابلا سلام  گرم خود را به مقامات جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-04 16:05

افزودن دیدگاه جدید