کد مطلب: 

221861

تجمیع پهنای باند دیتا و ارتقاء کیفیت شبکه مخابرات در شش ماه گذشته

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح پروژه برگردان و تجمیع پهنای باند دیتا که از خردادماه ۹۷ در کل کشور آغاز شده است، گفت: با اجرای این پروژه‌ها مدیریت متمرکز و یکپارچه ترافیک، کاهش نقاط اتصال زیرساخت و ISDP ها، افزایش ترافیک داخلی، مدیریت بهینه منابع و ارتقاء کیفیت شبکه در کل کشور حاصل‌ شده است.
تجمیع پهنای باند دیتا و ارتقاء کیفیت شبکه مخابرات در شش ماه گذشته

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سید مجید صدری ضمن تشریح خلاصه اقدامات و مزایای فنی و هزینه‌ای این پروژه افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از شبکه CORE جدید و کاهش نقاط اتصال به زیرساخت و ISDP ها از ۶۴ اتصال به ۸ اتصال (۶ شهر) در اول آذرماه و همچنین استفاده از مزیت هم‌پوشانی پیک ترافیک که درمجموع برای شرکت مخابرات ایران کاهش هزینه را به دنبال دارد، از دیگر مزایای اجرای این طرح می‌باشد.

وی افزود: راه اندازی DNSهای جدید به‌صورت توزیع‌شده در ۵ نقطه کشور و بهینه‌سازی و تأمین منابع IP به میزان ۹۰ هزار آدرس IPاز محل جابه‌جایی بین استان‌ها از مزایای مهم اجرای این طرح است.

مهندس سید مجید صدری بابیان اینکه با اجرای پروژه های طراحی شده ، درصد ترافیک داخلی از ۱۲ به ۲۵ درصد رسیده است افزود: اکنون بیشترین مصرف ترافیک داخلی مربوط به شرکت مخابرات ایران است .

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین با تشریح وضعیت فعلی شبکه پس از اجرای پروژه‌های مربوط به برگردان و تجمیع پهنای باند دیتا خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بستر جدید ایجادشده برای دریافت و توزیع ترافیک در شرکت مخابرات ایران بالغ‌بر ۹ هزار گیگ است و در حال حاضر ۳۶۵ گیگ ترافیک در سطح شرکت و بالغ‌بر ۱۰۰ گیگ از محل ترافیک‌های هاست شده در شرکت مخابرات ایران به سایر اپراتورهای ثابت و سیار توزیع می‌گردد.

 مهندس سید مجید صدری با بیان مزیت‌های مالی اجرای این پروژه‌ها برای شرکت مخابرات گفت: افزایش ترافیک داخلی منجر به افزایش کیفیت سرویس و کاهش هزینه و افزایش درآمد می شود .

وی بابیان روند اجرای این پروژه در کشور گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان حوزه شبکه و زیرساخت شرکت مخابرات ایران، برگردان ترافیک از ISDP ها و تجمیع ترافیک دریافتی از زیرساخت در نواحی ۵ گانه کشور شامل تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز در دستور کار حوزه شبکه قرار گرفت و با برگزاری جلسات مختلف در هماهنگی با شرکت ارتباطات زیرساخت و اداره کل امنیت سیستم‌های ارتباطی، اقدامات اجرایی از ۳۱ خردادماه امسال شروع شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در طول ۵ ماه گذشته علاوه بر برگردان ترافیک از چندین شرکت در اکثر استان‌ها، تجمیع ترافیک نیز در نقاط اصلی به‌صورت همزمان انجام گرفت که در این راستا شبکه CORE بین استانی نیز با ظرفیت ۹ ترابیت بر ثانیه ایجادشد.

مهندس سید مجید صدری خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه تجمیع ترافیک و ایجاد شبکه CORE بین استانی جدید، پهنای باند دریافتی از شرکت‌های ISDP به صفر رسید که در صورت ادامه روند قبلی این عدد به ۱۱۰ گیگ افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: روند افزایش ترافیک داخلی، موجب مدیریت بهینه منابع و صرفه جویی گسترده در هزینه های تأمین ترافیک شرکت شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-01 18:19

افزودن دیدگاه جدید