کد مطلب: 

221679

وعده دژپسند برای هوشمندسازی گمرکات

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گمرک پیشتاز مبارزه با تحریم است و عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم.
وعده دژپسند برای هوشمندسازی گمرکات

به گزارش سیتنا، فرهاد دژپسند امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل گمرک ایران با اشاره به مسئولیت‌های پیشین خود در وزارت بازرگانی اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی با گمرک داشته‌ام و زمان اجرای طرح آسیکودا در گمرک انتقادات فراوانی به آن داشتیم، اما اکنون عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم.

وی افزود: ایران برای اینکه سهم خود را در اقتصاد بین المللی افزایش دهد باید هوشمندسازی گمرک را توسعه دهد. گمرک پیشتاز مبارزه با تحریم است و ما عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم.

دژپسند همچنین گفت: گمرک را به گونه‌ای پیش می‌بریم که پیشتاز و هموارساز مسیر تولید و تجارت در کشور باشد. همچنین گمرک باید حافظ تولید داخلی و افزایش دهنده حجم اقتصاد ایران در بازارهای بین المللی شود تا سهم خود را در شاخص‌های بین المللی افزایش دهیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه به آمار کشفیات گمرک افتخار می‌کنم، افزود: گمرک برای مبارزه با فساد، مزاحمان تولید و قاچاقچیان را در تنگنا قرار می‌دهد.  

او افزود: هدف گمرک تسهیل مسیر واردات مواد اولیه برای تولید و توسعه صادرات کالاهای ایرانی است.

دژپسند با اشاره به اینکه گمرک سازمانی با فعالیت‌های عظیم است، گفت: تصویری که از عملکرد گمرک منعکس میشود خیلی کوچک‌تر از فعالیت های این سازمان است و گمرک کار بسیار بزرگی در صیانت از مرزهای کشور انجام می‌دهد.

مهدی میر اشرفی به عنوان رئیس کل جدید گمرک ایران معرفی و جایگزین فرود عسگری شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (1 vote)
سیتنا 1
2018-11-26 17:55

افزودن دیدگاه جدید