کد مطلب: 

221323

قیمت بیت‌کوین به مرز ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد

با ادامه کاهش ارزش بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال در معاملات امروز سه‌شنبه (۲۹ آبان/ ۲۰ نوامبر) به حدود ۴۲۰۰ دلار رسید.
قیمت بیت‌کوین به مرز ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد

به گزارش سیتنا، سایت بی بی سی فارسی نوشت: این کمترین قیمت بیت‌کوین در سیزده ماه اخیر بوده است. با این کاهش ارزش موجودی کلی این ارز دیجیتال در بازار به کمتر از ۸۷ میلیارد دلار رسیده است.

هفته پیش (۱۵ نوامبر) بیت‌کوین نقدی به دو ارز دیجیتال جدید منشعب شد که فعالان بازار یکی از دلایل شدت گرفتن کاهش ارزش قیمت را به همین انشعاب نسبت داده‌اند.

در دسامبر سال گذشته قیمت بیت کوین در اوج قیمت به ۲۰ هزار دلار هم نزدیک شده بود که با توجه به قیمت روز، بیش از ۷۵ درصد از ارزش آن ظرف حدود یک سال کاسته شده است.

این ارز دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۷ حدود هزار دلار معامله می‌شد.

با سقوط ارزش ارزهای دیجیتال از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی در کشورهای مختلف جهان خرید بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع کردند.

در سال‌های اخیر و بخصوص در زمان جهش قیمت (پارسال) معامله بیت‌کوین در ایران با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.

"بایننس" یکی از بزرگترین صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اخیرا از کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند خواسته پول خود را از حساب‌های کاربری خارج کنند چون این شرکت از قوانین مرتبط با تحریم‌های آمریکا پیروی می‌کند.

این صرافی در ایمیلی که به کاربران ایرانی خود ارسال کرده گفته است: "اگر در بایننس حسابی دارید که در گروه تحریم‌ها قرار می‌گیرد، لطفا در اسراع وقت پول خود را بیرون بکشید."

بعضی از کاربران گفته‌اند پیام‌های نظیر این چند ماهی بوده که ارسال می‌شده ولی بعد از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ۱۴ نوامبر بر تعداد آنها افزوده شده است.

اواسط اسفند ماه گذشته پلیس سایبری ایران (فتا) هشدار داده بود که بیت‌کوین پول سالمی نیست و گفته بود که از این پول دیجیتال برای خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه و همین طور قاچاق انسان استفاده می‌شود.

پیش از آن هم ولی‌الله سیف، رئیس وقت بانک مرکزی ایران، هم‌زمان با رشد سریع ارزش بیت‌کوین و پول‌های مجازی دیگر به سرمایه‌گذاران ایرانی درباره خرید و فروش این ارزها و احتمال حبابی بودن قیمت آن هشدار داده بود.

مخالفان برسمیت شناختن ارز دیجیتال به مشکلاتی نظیر فرار مالیاتی، پول‌شویی و نامشخص بودن مالکیت آن‌ها اشاره می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-20 16:44

افزودن دیدگاه جدید