کد مطلب: 

221092

پرواز مسیر کرج به کیش فرودگاه پیام تا چند روز آینده آغاز می‌شود

با استقبال مردم از پروازهای مسافری فرودگاه پیام و تقاضای آنها برای مسیرهای جدید، پرواز مسیر کرج به کیش این فرودگاه تا چند روز آینده آغاز می شود.
پرواز مسیر کرج به کیش فرودگاه پیام تا چند روز آینده آغاز می‌شود

به گزارش سیتنا، سعید زرندی مدیر عامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به اینکه مردم استان البرز یک خواسته 20 ساله برای راه اندازی فرودگاه مسافری در منطقه داشتند، گفت:  با حمایت وزارت ارتباطات از این خواسته مردمی، از خرداد ماه سال 96 اجرای این طرح با تغییر کاربری این فرودگاه و استفاده همزمان باری، آموزش و مسافری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نخستین پرواز مسافری این فرودگاه در 23 شهریور ماه امسال به مقصد مشهد مقدس انجام شد، افزود: موضوعی که برای ما در زمینه راه اندازی بخش مسافری اهمیت داشت فرآیند کنترلی نظارتی برای فرآهم کردن استاندارد های لازم بود که با انجام 280 اقدام این فرودگاه آماده خدمت رسانی به مردم استان البرز، غرب استان تهران و استان قزوین شد.

بر اساس این گزارش، با هماهنگی های صورت گرفته تا چند روز آینده پرواز مسیر کرج - کیش از طریق فرودگاه پیام آغاز می شود و مدیران این فرودگاه با توجه به تقاضا برای سایر مسیرها  نیز در حال مذاکره و هماهنگی برای افزودن مسیرهای جدید پروازی در آینده نزدیک هستند.

بر اساس اظهارات مدیران فرودگاه پیام، بعد از راه اندازی پروازهای دو روز در هفته که با استقبال و رضایت بیش از 90 درصدی مسافران همراه بوده، پرواز های این فرودگاه تا پایان سال به 6 پرواز روزانه افزایش پیدا می کند.

این فرودگاه با سالن ترمینال مسافربری 6 هزار متر مربعی تا پایان سال 98، 500 هزار مسافر جابجا می کند و تا 5 سال آینده این تعداد به 3 و نیم میلیون نفر افزایش یافته  و همچنین در آینده نزدیک با ساخت ترمینال یکصد و هزار متر مربعی در فرودگاه پیام، سالانه 15 و نیم میلیون مسافر جابجا می شود.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام که از گذشته به عنوان فرودگاه باری در حال فعالیت بوده با قرار گرفتن در مسیر دسترسی چند استان مهم کشور و همچنین دسترسی های به ناوگان سه گانه حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی که در کل کشور منحصر بفرد است، شرایط خوبی را برای توسعه و جذب سرمایه فراهم کرده است.

ایجاد شهرک ICT  در منطقه ویژه اقتصادی پیام و حضور شرکت های بزرگ بین المللی در این حوزه یکی از برنامه های در حال اجرا در این منطقه است که با توسعه فرودگاه مسافری پیام و همچنین اجرای برنامه های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی پیام، این منطقه می تواند در آینده نزدیک به یکی از قطب های اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-17 10:13

افزودن دیدگاه جدید