کد مطلب: 

221005

اقدامات دولت آلمان علیه انتشار «مطالب نفرت انگیز» نئونازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

روزنامه هندلبلات آلمان گزارشی منتشر کرد درباره خواست دولت آلمان مبنی بر اصلاح قوانین مربوط به شرکت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.
آلمان اقدامات دولت آلمان علیه انتشار «مطالب نفرت انگیز» نئونازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز و به گفته این روزنامه، دولت آلمان قصد دارد مانع از ترویج و گسترش سخنان و اندیشه‌های نفرت انگیز گروه‌های افراطی، خصوصا نئونازی‌ها در شبکه های اجتماعی شود.

وزرای دادگستری ایالت‌های مختلف آلمان پیشنهادهای خود را در این زمینه به کاتارینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان اعلام خواهند کرد و خانم وزیر از برآیند این پیشنهادها قانون جدید دولت را به پارلمان ارائه خواهد کرد.

قانون جدید قراراست از اول ژانویه اجرایی شود.

دولت آلمان ادعا می‌کند برای اجرایی شدن این قانون «اهداف بلندپروازانه» ای را مدنظر قرارداده است.

وزرای ایالتی دادگستری آلمان خواستار تغییراتی هستند که طی آن بتوانند خصوصا از «محتوای ممنوعه ایدئولوژی‌های نئونازی‌ها که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود شکایت و روند دادگاهی افراد عامل انتشار این مطالب را تسهیل کنند.»

همچنین به گفته روزنامه هندلبلات مقامات آلمانی می خواهند تمهیداتی فراهم کنند تا شبکه های اجتماعی که مسئولیت خود را در این زمینه نمی پذیرند را تا بیش از 500 هزار یورو جریمه کنند.

تیل استیفن، وزیر دادگستری ایالت هامبورگ و عضو حزب سبزهای آلمان می گوید: «اگر می خواهیم که از انتشار و گسترش پیام های نفرت انگیز راست های افراطی در امان بمانیم باید دست به اقدامات جدی علیه عوامل انتشار این مطالب در شبکه های اجتماعی بزنیم.»

شرکت فیس بوک در ماه ژوییه گذشته اعلام کرد تاکنون حساب هزاران کاربری که اقدام به انتشار پیام های فاشیستی و نئونازی کرده اند را در مسدود کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-11-13 23:36

افزودن دیدگاه جدید