کد مطلب: 

220996
ادامه‌ی موش و گربه بازی سایپا با مشتریان، بعد از ماه‌ها انتظار؛

تماس نمایندگی‌های سایپا با ثبت‌نام کنندگان در صف انتظار محصولات رنو؛ فعلا پیشنهادی بهتر از پراید برایتان نداریم!

در پی انتشار خبر غیررسمی چند روز پیش بخشنامه‌ی سایپا به نمایندگی‌ها مبنی بر اینکه مشتریان ثبت نام کننده‌ی محصولات رنو، می‌توانند به جای ساندرو و تندر 90 محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود تحویل بگیرند؛ اگرچه از یک سو خبری مبنی بر لغو این بخشنامه منتشر شد و از سوی دیگر در اطلاعیه‌ای اعلام شد که این طرح اختیاری است، تماس نمایندگی ها با مشتریان برای ترغیب آنان به انتخاب شرایط این بخشنامه آغاز شده است.
تماس نمایندگی‌های سایپا با منتظران دریافت محصولات رنو؛ فعلا پیشنهادی بهتر از پراید برایتان نداریم!

به گزارش خبرنگار سیتنا، در خبری که چند روز پیش معدود رسانه‌های مرتبط با شرکت‌های خودرویی منتشر و در سایر رسانه‌ها نیز انتشار یافت (لینک) - که البته در سایت خود سایپا یا پارس خودرو منتشر نشد - سایپا در بخشنامه‌ای قابل تأمل به نمایندگی‌ها اعلام کرده بود که مشتریانی که ساندرو و تندر۹۰ ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود تحویل بگیرند.

اگرچه بعد از اعتراض مشتریان که بعد از ماه‌ها انتظار، حال به جای محصولات رنو باید خودروهای بی‌کیفیت پراید یا تیبا را دریافت می‌کردند، همان سایت‌ها که برای نخستین بار خبر این بخشنامه را منتشر کرده بودند، این بار متن نامه‌ای حاکی از لغو بخشنامه‌ی نخست را به اشتراک گذاشتند.

در همین حال، اگر چه اعلام شد که مشتریان، مختار به استفاده از شرایط طرح پیشنهادی سایپا هستند و به هیچ عنوان استفاده از این طرح اجباری تیست، اما گزارش های دریافتی خبرنگار سیتنا حاکی است که تماس نمایندگی‌های فروش سایپا با مشتریان برای ترغیب آنان به تغییر قراردادشان با سایپا و انتخاب جایگزین های ارائه شده در بخشنامه آغاز شده و به مشتریان اعلام می‌شود که یا باید پیشنهاد سایپا برای جایگزینی پراید و تیبا به جای خودروهای ثبت‌نامی‌شان را بپذیرند و یا به دریافت سود مشارکت رضایت دهند وگرنه فعلا باید منتظر بمانند.

عجیب است که این رویه‌ی غیرحرفه‌ای سایپا در مواجهه‌ی نامناسب با مشتریانش ادامه دارد!

آیا بهتر نیست گروه سایپا به جای انتشار متن بخشنامه‌های عجیب و یک‌سویه‌اش در برخی رسانه‌های خاص، به صورت شفاف و از طریق رسانه‌های رسمی‌اش اخبار را در اختیار مشتریان قرار دهد تا مشتریان مجبور نباشند اخبار این گروه خودرویی را از رسانه‌های دیگر پیگیری کنند؟

آیا این نوع برخورد مناسب است که مشتریانی که ماه‌ها به سایپا اعتماد کرده و به امید استفاده از خودرویی با کیفیت پول خود را نزد این شرکت به امانت گذاشته اند، هر روز با بخشنامه‌ی عجیبی مواجه شوند که حتی در صحت آن هم تردید دارند؟

آیا این اقدام اخلاقی و پسندیده است که بخشی از مردم که اتفاقا به ناچار به شرکت‌های خودروساز داخلی اعتماد کرده اند، این گونه در جریان تصمیم‌های نابهنگام مدیران شرکتی همچون سایپا قرار گیرند که تنها تمایل به تحمیل شرایطشان به مردم دارند؟

انتهای پیام

گزارش از "مسعود فاتح"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-13 20:47

دیدگاه‌ها

تصویر ugd
اینطور یکجانبه بنفع خودر رو ساز یعنی کلاهبرداری اقلا سرات ابشنال با قیمت کارخانه بدهند یا معادل دلار انروز و سود بدهند
ارسال شده توسط ugd در 23 آبان 97 - 13:38

افزودن دیدگاه جدید