کد مطلب: 

220757
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل:

(فیلم) دشمنان شرور فهمیدند که مرزهای سایبری ما بی دفاع نیست/ دانش دفع حملات پیچیده سایبری را به کشورهای دوست ارائه می‌کنیم/ برای افزایش امنیت و رفع مشکلات، به گزارش دهنده مشکلات جایزه می دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به دفع حملات سایبری دشمنان شرور که قصد ضربه زدن به زندگی و آرامش مردم داشتند، گفت: دانشی که از دفاع سایبری در مقابله با این دشمنان کسب کردیم را به کشورهای دوست و همسایه منتقل می کنیم تا توان دفاع در برابر حملات اینچنینی را داشته باشند.
دشمنان شرور فهمیدند که مرزهای سایبری ما بی دفاع نیست/ دانش دفع حملات پیچیده سایبری را به کشورهای دوست ارائه می‌کنیم/ پروژه‌ی سیگنال رسانی زمینی به صدا‌و‌سیما آماده بهره‌برداری است/ برای افزایش امنیت و رفع مشکلات به گزارش دهنده این مشکلات جایزه پرداخت شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (سه شنبه) در همایش بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل، یکی از دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات را تکمیل شبکه سیگنال رسانی زمینی صدا وسیما اعلام کرد و گفت: صداوسیما همواره در معرض تحریم یا تهدید به تحریم قرار داشته و در مقاطعی به دلیل وابستگی پخش برنامه ها به شبکه های ماهواره ای بخش زیادی از شهروندان بخصوص مردم مناطق محروم نمی توانستند از پوشش صداوسیما استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در رخدادهای مختلفی چون پخش مسابقات فوتبال، صداوسیما به دلیل قانون حفاظت از حق پخش خریداری شده امکان پخش ماهواره ای آنها را نداشت و مناطقی از کشور محروم از دریافت این برنامه ها بودند که پروژه سیگنال رسانی زمینی به صداوسیما با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت ظرف یکسال گذشته تکمیل شد و در ایام برگزاری جام جهانی نیز زیر بار رفت و امروز آماده خدمات رسانی است.

وزیر جوان کابینه دوازدهم، با اشاره به حوادث غیر مترقبه سال گذشته چون زلزله های کرمان و کرمانشاه و همچنین قطعی برق در اهواز، اظهار کرد: در این رخدادها ارتباطات به عنوان ضرورت اصلی مدیریت بحران دچار اختلال شده بود که برای رفع آنها چند اقدام اساسی انجام شد که نخست رسیدگی به مشکلات اپراتورها و برخی از سایت های اصلی تلفن همراه بود.

آذری جهرمی، با بیان اینکه طی یک سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورها اقدام به رده بندی سایت ها از نظر باطری های نگهداری و تامین منبع تغذیه کردند، توضیح داد: در اتفاق های گذشته باطری برخی از سایت ها به دلیل عدم نگهداری مناسب، امکان پایداری در طول 48 ساعت را نداشتند و در زمان وقوع زلزله ها به دلیل قطع برق شاهد قطع ارتباطات بودیم که در بازنگری هایی که انجام شد ضمن شناختن مشکلات و رفع آنها، رده بندی نیز از این بابت صورت گرفت.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، به راه اندازی شبکه خاص ارتباطی در مواقع بحران اشاره کرد و ادامه داد: از طریق این شبکه که امروز به بهره برداری رسید امکان ارسال پیامک، صوت و مکالمه تصویری  برای امدادرسانی در مواقع بحران در سراسر کشور ایجاد شده است.

وی، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل را راه اندازی رینگ ارتباطات شهر تهران در کنار شبکه فیبرنوری پایتخت در یکسال گذشته خواند و افزود: اگرچه توسعه های مناسبی بخصوص در یکسال گذشته انجام شده اما سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت باید اقدام به توزیع بیشتر ترافیک در شبکه کنند چرا که به دلایل اقتصادی با تراکم ترافیک در تهران مواجه هستیم که برای افزایش پایداری و کیفیت شبکه باید این کار را انجام داد.

وزیر ارتباطات، با ضرورت دانستن ارایه شاخص ها در مورد وضعیت کنونی و میزان رشدی که حاصل شده، گفت: امروز در برابر بحران ها، شبکه ارتباطی کشور پایدارتر شده است و با درس گرفتن از زلزله های کرمان و کرمانشاه شاهد بودیم در اتفاق های اینچنینی که بعدا رخ داد، شبکه وضعیت قابل قبول تری پیدا کرده است.

آذری جهرمی، در ادامه به رونمایی و بهره برداری از «ضد بدافزار پادوویش» در سال گذشته و در هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و توضیح داد: با حمایت و الزامی که در بکارگیری ضدبدافزار پادوویش در دستگاه های دولتی وجود دارد با استفاده از دانش بومی امروز لایه دفاعی در برابر حملات دشمنان محکم تر شده است و گزارشات آن از حفاظت در برابر حملات به بخش های مختلف امنیت چون مرکز ماهر ارسال می شود.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید، با اشاره به سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات و سند مرکز ملی فضای مجازی در روشن شدن تکلیف دستگاه ها و نهادهای دولتی برای حفظ امنیت، اظهار کرد: بر همین اساس ماموریت ها تقسیم شده تا نیروهای مسلح مسوول دفاع سایبری، وزارت اطلاعات مسوول حفاظت از مراکز حساس، وزارت ارتباطات مسوول حفظ امنیت دستگاه های دولتی و پلیس فتا نیز مسوول حفظ امنیت کسب و کارها و بخش خصوصی با مسوولیت هماهنگی در مرکز ملی فضای مجازی شده اند.

عضو کابینه دولت دوازدهم، شئونات زندگی مردم را مرتبط با فضای مجازی دانست و تصریح کرد: امروز در دنیا با یکسری شرور مواجه هستیم که برای از کار انداختن زندگی مردم از هیچ اقدام ضد انسانی دریغ نمی کنند و به اقداماتشان در گذشته نیز افتخار می کنند و در مقابل می گویند ایران ما را تهدید سایبری کرده است.

وی، با بیان اینکه تیم های دفاع سایبری از مدتی قبل این تحرکات و اقدامات  را برای نفوذ به شبکه زیرساخت ارتباطی کشور رصد کرده بودند، افزود: آنها نفوذ را انجام داده بودند تا در روز مبادا عملیات خود را شروع کنند که متخصصان ما با مشاهده تحرکات و احساس آماده شدن آنها برای تحرک نهایی، اقدام به مقابله و جلوگیری کردند که مستندات آنها نیز جمع آوری شده و برای پیگیری حقوقی در مجامع بین المللی ارسال می شود.

وزیر ارتباطات، اقدام اخیر آنها را وقاحت آمیز دانست چراکه حملات با آدرس IP مستقیم آنها صورت گرفته بود و خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که مرزهای سایبری ما بی دفاع و بی صاحب نیست و مدافعین و جوانان خوبی در کشور داریم که توانمندی و دانش قابلی توجهی برای دفاع از کشور دارند.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید، با بیان اینکه در چنین شرایطی همه دستگاه ها باید هم افزایی داشته باشند، گفت: مردم نگرانی نداشته باشند، زیرساخت شبکه ارتباطی کشور پایدار است و از دسترس خارج نمی شود.

وی، با بیان اینکه جوامع بین المللی نیز نسبت به چنین اقداماتی حساسیت دارد، افزود: تصمیم گرفتیم تا دانشی که از شرارت آنها بدست آورده ایم را با کشورهای دوست و همسایه خود به اشتراک بگذاریم تا دشمن خود را بشناسند و توان دفاع از خود را داشته باشند.

عضو کابینه دولت دوازدهم، این راه را سخت و دشوار توصیف کرد که نیاز به هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه ها و مراکز دارد و خاطر نشان کرد: امروز اگر گزارشی از آسیب پذیری دستگاه ها، مراکز و یا اپراتورها منتشر می شود نباید نادیده گرفته شود و برای افزایش امنیت و رفع مشکلات باید به گزارش دهنده این مشکلات جایزه نیز پرداخت شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-06 13:41

افزودن دیدگاه جدید