کد مطلب: 

220670

هکرها پیام‌های خصوصی ۸۱ هزار کاربر فیسبوک را فروختند

به نظر می‌رسد که گروهی از هکرها توانسته‌اند با حمله به دستکم ۸۱ هزار حساب کاربری فیسبوک، اطلاعات پیام‌های خصوصی آنها را منتشر کنند.
هکرها پیام‌های خصوصی ۸۱ هزار کاربر فیسبوک را فروختند

به گزارش سیتنا، شخصی از طرف این هکرها به سرویس روسی بی‌بی‌سی گفت که آنها به جزئیات اطلاعات ۱۲۰ میلیون حساب کاربری دست یافته‌اند و قصد فروش آنها را دارند، اما کارشناسان سایبری تردید دارند این رقم صحیح باشد.

مسئولان فیسبوک می‌گویند که مشکلی در امنیت این شبکه اجتماعی پیش نیامده است و احتمالا از طریق بدافزارهایی در پوشش افزونه‌های مرورگرهای این کاربران اطلاعات حساب‌های کاربری را دزدیده‌اند.

مسئولان فیسبوک اعلام کردند که اقداماتی انجام گرفته تا نگذارند که این مساله بر سایر حساب‌های کاربری هم تاثیر بگذارند.

بی‌بی‌سی دریافته که بسیاری از حساب‌های کاربری که هک شده است در اوکراین و روسیه قرار دارد. اما برخی از آنها هم در بریتانیا، آمریکا، برزیل و سایر نقاط جهان بوده است.

هکرها اطلاعات هر حساب کاربری را به قیمت ده سنت (حدود هزار و پانصد تومان) می‌فروختند. آگهی آنها در حال حاضر از اینترنت برداشته شده است.

گای راسون، مدیر اجرایی فیسبوک می‌گوید: "ما با سازندگان مرورگرها در تماس بودیم تا مطمئن شویم که دیگر بدافزارها نتوانند به جای افزونه‌های مرورگرها بر سیسم کاربران دانلود شوند."

اولین بار در ماه سپتامبر بود که سرو کله یک کاربر اینترنت با نام مستعار "فروشنده فیسبوک" در تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی انگلیسی زبان پیدا شد.

او نوشت: "اطلاعات شخصی حسابهای کاربری فیسبوک را می‌فروشیم. ما اطلاعات ۱۲۰ میلیون حساب کاربری را در اختیار داریم."

شرکت امنیت سایبری "دیجیتال شدوز" از طرف بی‌بی‌سی مامور شد که این ادعا را بررسی کند و کارشناسان این شرکت تایید کردند که اطلاعات ۸۱ هزار حساب کاربری که به عنوان نمونه در اینترنت منتشر شده است حاوی پیام‌های خصوصی افراد است.

بخش روسی بی‌بی‌سی با پنج کاربر روس فیسبوک که پیام‌های خصوصی شان منتشر شده بود، تماس گرفت و آنها تایید کردند که این پیامهای آنهاست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-03 23:26

افزودن دیدگاه جدید