کد مطلب: 

220644
تحریم اینترنت ایران؛ بلوف یا واقعیت؟!

آمریکا نمی‌تواند دسترسی ایران به اینترنت را قطع کند/ تحریم‌های آمریکا تنها در لایه‌ی خدمات رخ داده است (فیلم)

احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا منتفی است، اما در زمینه خدمات اینترنتی، امکان از دسترس خارج کردن برخی از آنها وجود دارد که تا به امروز نیز این اتفاق رخ داده و برخی از سرویس‌های کاربردی به دلیل تحریم از دسترس کاربران و کسب و کارهای ایرانی خارج شده است.
آمریکا نمی‌تواند دسترسی ایران به اینترنت را قطع کند/ تحریم‌های آمریکا تنها در لایه‌ی خدمات رخ داده است (فیلم)

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون موضوع تحریم اینترنت ایران از سوی آمریکا می گوید: اینترنت یک مدل عنکبوتی در جهان است و با توجه به اتصالات مختلفی که بین کشورها وجود دارد، هیچ کشوری بر اینترنت حکمرانی نمی‌کند و به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند دسترسی ایران به اینترنت را قطع کند.

وی افزود: بنابراین احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا منتفی است، اما در زمینه خدمات اینترنتی، امکان از دسترس خارج کردن برخی از آنها وجود دارد که تا به امروز نیز این اتفاق رخ داده و برخی از سرویس‌های کاربردی به دلیل تحریم از دسترس کاربران و کسب و کارهای ایرانی خارج شده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر هم شاهد تشدید بعضی از تحریم‌ها بودیم که متناسب با آنها تدابیری اندیشیده شده و به زودی در زمینه شبکه ملی اطلاعات، دستاوردهای شرکت‌های داخلی و آمار چشم‌گیر آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-03 11:58

افزودن دیدگاه جدید