کد مطلب: 

220538

جهانگرد: باید دانشگاه‌ها را به توسعه‌ی کاربرد فناوری فضایی پیوند دهیم

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: فضا جزو حوزه جغرافیایی ما محسوب می شود و بهره برداری از منافع ملی یک امر حیاتی است.
جهانگرد: باید دانشگاه‌ها را به توسعه‌ی کاربرد فناوری فضایی پیوند دهیم

به گزارش سیتنا، نصراله جهانگرد درباره فناوری فضایی و لزوم توسعه آن در کشور، با بیان اینکه بهره برداری از هر جایی که حوزه منافع ملی ماست، امر حیاتی محسوب می شود و هر نوع لوازمی که حاکمیت بر منافع ملی ما را تقویت کند امری لازم و اصلی کلی است، گفت: با وجود ظرفیت بزرگی مبتنی بر فیبرنوری بر روی زمین اما افق ارتباطات جهان را ارتباطات وایرلس می بینم و به طور عام، آنچه که در سطح جهان افق آینده را تشکیل می دهد، ارتباطات انسان با انسان، انسان با سیستم، انسان با کسب وکار، کسب و کار با کسب و کار و سیستم با سیستم در فضای بی سیم است.

وی افزود: در واقع افق فناوری ارتباطات در سطح جهان این است که یک شبکه در کل کره زمین برقرار شود و هر انسان و هر شهروندی دارای یک کد تماس باشد و به شکل موبایل بتواند ارتباطات داشته باشد.

جهانگرد با بیان اینکه پایش هایی که از فضا می تواند بر روی زمین و بر خود فضا اتفاق بیفتد در جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ایمنی، امنیتی، زیست محیطی زندگی ما نقش مهمی دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 20 قلمرو همچون قلمروهای زیست محیطی، کشاورزی، آب، حمل و نقل، بیماری ها و... به صورت تجاری در بازار دیده شده است که اگر بتوانیم از آنها خوب بهره برداری کنیم، می توانیم ارزش آفرینی اقتصادی بالایی در زندگی عادی مردم و مجموعه کشور به وجود بیاوریم و موجب ارتقای بهره وری در سرمایه گذاری ها و منابع خواهیم شد که به طبع آن افزایش اقتدار مدیریت کشور در اداره حوزه های مختلف را در پی دارد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت تبیین کاربردها و مزایای داده های فضاپایه برای بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی، تصریح کرد: باید هر چه زودتر بخش بهره وری را به کار بیندازیم، چون تقاضا را شکل می دهد و با شکل گیری تقاضا، بازار ایجاد می شود که کمک می کند تا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها توجیه پذیر باشد.

وی با بیان اینکه منافع در سرویس است و در آنجا تسلط به تکنولوژی ارزش دارد، افزود: باید راه را کوتاه کنیم بنابراین در بخش سرمایه گذاری سخت افزاری پیشنهاد من همکاری بین المللی است تا در آنجا مشترک شویم که سرعت عمل زیاد شود و دسترسی به تکنولوژی های پیشرفته تر میسر شود و بتوانیم هر چه زودتر این زیرساخت ها را تکمیل و توسعه دهیم.

جهانگرد با اشاره به قلمداد شدن دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر، خاطرنشان کرد: باید تعداد معینی از دانشگاه ها را در سطح کشور انتخاب کنیم که ظرفیت مناسبی داشته باشند و با آنها تقسیم کار کنیم و در آنجا یک زنجیره ارزش هم افزایی به وجود بیاوریم.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: باید دانشگاه ها را به توسعه کاربرد فناوری فضایی پیوند دهیم تا فرد دانشگاهی در دانشگاه مسایل کشور را حل کند که این مساله خیلی با ارزش است و برای کشور استراتژیک خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-11-01 22:05

افزودن دیدگاه جدید