کد مطلب: 

220295
محمد کاظمی؛ عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه:

پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند جای انواع خارجی را بگیرند/ وجود پیام‌رسان داخلی که مورد علاقه مردم نباشد، بی‌فایده است/ مردم کماکان از تلگرام استفاده می کنند/ اینستاگرام فیلتر نخواهد شد

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید: پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند جای انواع خارجی را بگیرند؛ به همین دلیل مردم در فضای مجازی راه خود را باز کردند و کماکان از تلگرام استفاده می کنند.
پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند جای انواع خارجی را بگیرند/ مردم کماکان از تلگرام استفاده می کنند/ اینستاگرام فیلتر نخواهد شد

به گزارش سیتنا، محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره تصمیم مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر حذف حمایت از پنج پیام‌رسان بومی از میان هفت پیام‌رسان فعلی و تداوم حمایت از دو پیام‌رسان دیگر، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی نتوانستند جای انواع خارجی را بگیرند؛ به همین دلیل مردم در فضای مجازی راه خود را باز کردند و کماکان از تلگرام استفاده می کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره راهکار تقویت پیام‌رسان‌های داخلی توضیح داد: سرویس‌های ارائه شده توسط پیام‌رسان‌های داخلی، مطلوب مردم نیست و اینکه تلگرام با وجود ماندن در پشت سد فیلترینگ هنوز هم مورد استفاده مردم است و عملا استفاده‌کنندگان از این شبکه، علیرغم فیلترینگ کاهش چشمگیری نداشته، شاهد این مدعاست.

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره دلایل کم بودن تعداد مراجعان به پیام‌رسان‌های داخلی، دلایل آن را متعدد و متفاوت دانست و افزود: احساس عدم امنیت فاکتور مهمی است که مسئولان ذی‌ربط هم به آن اشاره داشته‌اند؛ ضمن آنکه نوع امکانات ارائه شده در پیام‌رسان‌های داخلی باید مطابق سلیقه و ذائقه مردم باشد.

وی بر ضرورت حمایت مالی دولت از پیام‌رسان‌های داخلی، مطابق وعده خود به آنها تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم برای مردم کار کنیم، وجود پیام‌رسانی که داخلی باشد ولی مورد علاقه مردم نباشد، فایده‌ای ندارد.

کاظمی عنوان کرد: باید آنچه در این پیام‌رسان‌ها به مردم خوراک می‌دهیم، تقویت شود تا مطابق ذائقه عمومی باشد؛ با این حال، درخصوص حذف حمایت از چند پیام‌رسان داخلی و روی کار آمدن دو پیام‌رسان جدید بحثی نشده است.

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای همچنین درباره زمزمه فیلترینگ برخی شبکه‌ها گفت: اینستاگرام فیلتر نخواهد شد؛ نه دولت چنین برنامه‌ای دارد و نه اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-27 14:06

افزودن دیدگاه جدید