کد مطلب: 

220227

پیشنهاد مقام چینی به ترامپ/ می خواهید شنود نشوید؛ به جای آیفون از هوآوی استفاده کنید!

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای رسانه آمریکایی درباره شنود تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا توسط پکن و مسکو گفت: «اگر آنها نگران امنیت گوشی‌های آیفون‌ هستند، می‌توانند از هوآوِی استفاده کنند».
پیشنهاد مقام چینی به ترامپ/ می خواهید شنود نشوید؛ به جای آیفون از هوآوی استفاده کنید!

به گزارش سیتنا به نقل از العالم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اولین واکنش رسمی پکن به ادعای شنود مکاله‌های تلفن همراه شخصی رئیس‌جمهور آمریکا به تبلیغ برای گوشی‌ همراه ساخت چین پرداخته است.

آن طور که «لونا لین» کارشناس و روزنامه‌نگار همکار «واشنگتن پست» خبر داده، «هوآ چون یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین به عنوان اولین مقام رسمی چین به خبر منتشر شده توسط رسانه آمریکایی درباره شنود تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا از سوی پکن و مسکو واکنش نشان داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین در واکنش به خبر «نیویورک تایمز» در این باره گفت: «اگر آنها درباره شنود شدن گوشی‌های آیفون نگران هستند، می‌توانند از هوآوِی استفاده کنند».

«هوآوِی» یک  شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطات است و دفتر اصلی این شرکت در شهر «شنژن» چین قرار دارد.

تبلیغ این مقام چینی برای هوآوی بعد از انتشار گزارش بامداد امروز پنجشنبه «نیویورک تایمز» صورت گرفته که در آن ادعا شده، روسیه و چین تماس‌های تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را شنود کرده‌اند.

به ادعای این روزنامه، وقتی ترامپ با یکی از گوشی‌هایش آیفونش با دوستان قدیمی‌اش تماس می‌گیرد تا نظرات آنها را درباره عملکردش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بشنود، جاسوس‌‌های چینی اغلب به صحبت‌های او گوش می‌دهند تا بتوانند اطلاعاتی درباره نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های دولت او به دست بیاورند.

طبق این گزارش، دستیاران ترامپ بارها هشدار داده‌اند که گوشی‌های تلفن همراه او امن نیستند و به او گفته‌اند جاسوس‌های روسیه، همانند چینی‌ها معمولاً تماس‌های تلفنی را شنود می‌کنند.

پیش از این، مقام‌های واشنگتن شامل رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور آمریکا بارها ادعای «دخالت چین» در انتخابات 2018 میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا را مطرح کرده‌اند اما پکن این ادعاها را «بی اساس» خوانده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-25 13:53

افزودن دیدگاه جدید