کد مطلب: 

220023

پلیس فتا: خرید آنلاین طلا و سکه اشتباه است

اخیراً با نوسانات شدید نرخ ارز و افزایش بی‌رویه قیمت طلا و سکه، اکثر افراد برای جلوگیری از کاهش بیش از اندازه سرمایه خود تصمیم به هدایت سرمایه خود به سمت بازار سکه و طلا کردند. در این بین بسیاری به جای خرید سکه و طلای واقعی، از سایت‌هایی که به صورت آنلاین اقدام به فروش طلا و سکه می‌نمایند خرید نمودند که مشکلات بسیاری را برای خریداران به وجود آورد.
پلیس فتا: خرید آنلاین طلا و سکه اشتباه است

به گزارش سیتنا، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان، افزود: شخصی با مراجعه به این پلیس اظهار داشت مدتی پیش به علت نوسانات قیمت ارز و سکه، برای سرمایه‌گذاری تصمیم به خرید طلا نمودم. به همین جهت از فروشگاه اینترنتی فروش سکه مبلغ 300 میلیون ریال چند سکه خریداری نمودم. مدتی پس از خرید و هنگام تحویل سکه‌ها، شرکت مذکور از تحویل آنها خودداری می‌نماید و اکنون تقاضای رسیدگی دارم.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال‌های گذشته، فروش سکه به صورت اینترنتی ممنوع بوده و سایتی که اقدام به این کار نموده، نماد الکترونیکی اخذ شده را برای فروش اینترنتی سکه اخذ نکرده است بلکه برای فروش طلای آب شده، جواهرآلات و مصنوعات طلا مجوز  داشته است.

وی افزود: با ثبت اظهارات مالباخته، پرونده تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های انجام شده و اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص گردید مبلغ 30 میلیون تومان طی سه فقره تراکنش از درگاه فروشگاه اینترنتی سایت فروش سکه صورت گرفته و به حسابی در بانک کشاورزی واریز گردیده است که پس از آن، حساب‌های مذکور در بانک کشاورزی مسدود گردید. 

این مقام ارشد انتظامی ‌ادامه داد: این سایت آنلاین فروش طلا و سکه تا 24 شهریور ماه سال جاری به طور فعال کار می‌کرد و مردم معاملاتشان را از طریق آن انجام می‌دادند، اما به صورت ناگهانی بخش معاملات آنلاین را متوقف و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل انتقال سرور و انجام خدمات پشتیبانی فنی، این سایت طی 24 ساعت معامله‌ای انجام نخواهد داد و حالا مالباختگان نمی‌دانند که آینده و سرنوشت پولشان چه خواهد شد و مدیران سایت کجا هستند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست.

وی یادآور شد: همانطور که اتحادیه طلا و جواهرات نیز اعلام نموده، هیچ‌یک از سایت‌های خرید و فروش آنلاین طلا و جواهر مجوزی از اتحادیه ندارند، بنابراین از مردم می‌خواهیم که قبل از سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها تحقیقات کافی انجام داده و مجوزهای آن را از مراجع رسمی مانند اتحادیه‌ها استعلام بگیرند تا با چنین ضرر و زیان هنگفتی مواجه نشوند.

سرهنگ حسنوند در خصوص سابقه متهم نیز گفت: کارشناسان فتا در ادامه موفق به کشف هویت متهم شده و با بررسی‌های بیشتر مشخص گردید نامبرده دارای چندین فقره پرونده در سراسر کشور بوده و هم اکنون نیز تحت تعقیب می‌باشد. پرونده این متهم در دادسرای ناحیه ۳۱ تهران در حال رسیدگی است، پس از آن پرونده به دادسرای تهران ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: از کلیه کاربران می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-21 09:23

افزودن دیدگاه جدید