کد مطلب: 

219818
رستگار در اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک در ارومیه:

برای اقتصادی شدن تولید و تامین امنیت در محصولات ICT، تقویت صنعت میکروالکترونیک ضروری است

اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک امروز پنج شنبه 26 مهرماه 97 در شهرک فناوری الکترونیک ارومیه و توسط صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) و با همکاری استانداری آذربایجان غربی و انجمن میکروالکترونیک ایران برگزار شد.
برای اقتصادی شدن تولید و تامین امنیت در محصولات ICT، تقویت صنعت میکروالکترونیک ضروری است

به گزارش سیتنا، در اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک، سه نشست تخصصی با موضوعات "کسب و کار در صنعت میکروالکترونیک"، "راهکارهای توسعه صنعت میکروالکترونیک با توجه به وضعیت همکاری‌های بین‌المللی" و  "روش‌های تامین مالی در صنعت میکروالکترونیک" برگزار شد.

در نشست اول با عنوان کسب و کار در صنعت میکرو الکترونیک، مهندس جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، دکتر فتوت احمدی از سندیکای صنعت مخابرات ایران، دکتر رئیسی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر صبحی افشار از شرکت اریکسون و مهندس دهقان از شرکت کروز به ارائه‌ی دیدگاه پرداختند.

در نشست دوم با عنوان سازوکارهای حمایت از توسعه‌ی صنایع میکروالکترونیک، دکتر حدیدی از دانشگاه ارومیه، مهندس رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، مهندس میرنژاد و دکتر اتابکی از وزارت صنعت و مهندس اسکندری از سازمان صنعت معدن آذربایجانغربی مباحث پیرامون موضوع نشست را مطرح کردند.

در این نشست، سند راهبردی صنعت میکروالکترونیک توسط دکتر عطاردی، رئیس انجمن میکروالکترونیک تشریح شد و به همکاری دانشگاه ها، وزارت صنعت و سندیکای صنعت مخابرات در تنظیم این سند اشاره کرد.

مهندس فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران هم در این نشست خاطرنشان کرد که با تلاش سندیکا و شرکت‌های عضو آن، صنعت مخابرات کشور از یک صنعت پسیو ساز به سمت یک صنعت اکتیو ساز حرکت کرده که زمینه‌ی استفاده از قطعات الکترونیک را برای طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته اکتیو در حوزه‌ی IP و اپتیک فراهم نموده و برای اقتصادی شدن تولید و تامین امنیت در محصولات ICT، تقویت صنعت میکروالکترونیک از الزامات بخش است.

در نشست سوم هم با عنوان روش های تامین مالی در صنعت میکروالکترونیک، دکتر شاهوردی از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر حسینی از استانداری آذربایجانغربی، دکتر پورفر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر وحدت مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه الکترونیک و دکتر سادات رسولی از صندوق پژوهش و فناوری شریف دیدگاه های مورد نظر را طرح کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-18 19:31

افزودن دیدگاه جدید