کد مطلب: 

219560
به استناد گزارش کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد؛

سریع‌ترین زمان پاسخگویی در سازمان انرژی اتمی و وزارت جهاد کشاورزی و بالاترین درصد پاسخگویی در بنیاد شهید، وزارت امور خارجه و معاونت علمی ریاست جمهوری می‌باشد

کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی گزارشی از نحوه عملکرد دستگاه‌های دولتی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر کرده است که بر اساس آن پاسخگوترین و غیرپاسخگوترین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تا تاریخ ۹ مهر ۹۷ معرفی شده‌اند.
سازمان انرژی اتمی و وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوترین و سازمان برنامه و بودجه و جمعیت هلال احمر غیرپاسخگوترین دستگاه‌های دولتی معرفی شدند

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس این گزارش، سازمان انرژی اتمی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت به ترتیب با ۸، ۹ و ۱۴ روز به عنوان دستگاه‌هایی با کمترین زمان پاسخگویی و سازمان برنامه و بودجه، جمعیت هلال احمر و وزارت ورزش و جوانان به ترتیب با ۱۸۴، ۱۶۴ و ۱۱۶ روز به عنوان دستگاه‌هایی با بیشترین زمان پاسخگویی معرفی شده‌اند.

همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بالاترین درصد پاسخگویی و وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پایین‌ترین درصد پاسخگویی را داشته‌اند.

وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشترین تعداد پاسخ به درخواست‌های ارائه شده در سامانه و وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان انرژی اتمی با توجه به تعداد درخواست‌های ثبت شده، کمترین درصد نارضایتی از پاسخ‌ها را داشته‌اند.

همچنین بیشترین زیرمجموعه فعال در سامانه نیز متعلق به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست است.

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در تیر ماه ۹۶ و با حضور وزرای وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات و فناوری ارتباطات راه اندازی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-13 23:13

افزودن دیدگاه جدید