کد مطلب: 

219324

تشکیل کمیته مشترکlCT برای همکاری‌های بیشتر تهران - عشق آباد

وزیر ارتباطات ایران در دیدار با وزیر ارتباطات ترکمنستان به تشکیل کارگروه رفع مشکلات برای افزایش همکاری های دو کشور تاکید کرد.
تشکیل کمیته مشترکlCT برای همکاری‌های بیشتر تهران - عشق آباد

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه «ترکمن تل» در عشق آباد، در دیدار با وزیر ارتباطات ترکمنستان با تشکر از میزبانی ترکمنستان و تبریک برگزاری خوب نمایشگاه ترکمن تل و کنفرانس RCC، گفت: ترکمنستان کشوری در حال توسعه و رشد در زمینه ارتباطات است و به لحاظ جغرافیایی در مسیر ترانزیت دیتا قرار می گیرد.

وی، با تاکید بر اینکه عزم دو رییس جمهور ایران و ترکمنستان بر افزایش ارتباطات و تعاملات دو کشور است، افزود: در همین راستا مایلیم روابط خود را با ترکمنستان در حوزه ICT افزایش دهیم.

آذری جهرمی، با اشاره به اینکه هم اکنون بازارهای ICT دو کشور ارتباط اندکی با هم دارند تاکید کرد: نقش ما این است که پلی بین عزم سیاسی و نیاز بازار دو کشور باشیم.

وی، با تاکید بر اینکه، کمیسیون مشترک دو کشور باید هر چه سریعتر تشکیل شود، از وزیر ارتباطات ترکمنستان دعوت کرد به ایران سفر کند و طرف ترکمنی نیز این دعوت را پذیرفت.

در ادامه این دیدار وزیر  ارتباطات ترکمنستان با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات در ترکمنستان به سرعت در حال رشد است، گفت: روابط با ایران در این زمینه برای عشق آباد بسیار اهمیت دارد.

وی، افزود: دو کشور همسایه حدود هزار کیلومتر مرز مشترک دارند و ایران به عنوان مسیر ترانزیت اینترنت مورد توجه ترکمنستان قرار دارد.

وزیر ارتباطات ترکمنستان، به ساخت خط فیبر نوری از جنوب تا شمال ترکمنستان در سال ۱۹۹۷ اشاره کرد و گفت: همکاری های دو کشور نباید فقط در همین موضوع فیبر نوری خلاصه شود و باید کارگروهی از کارشناسان دو کشور تشکیل شده و به طور مداوم به رصد و پایش همکاری ها و مشکلات دو کشور در حوزه ICT بپردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به مرزهای طولانی دو کشور و امکان بروز تداخلات فرکانسی در برخی نقاط مرزی، دائمی بودن این کارگروه در جهت منافع دو کشور خواهد بود.

آذری جهرمی، در پایان این دیدار در تایید سخنان وزیر ارتباطات ترکمنستان، گفت: دو کشور ظرفیت خوبی برای همکاری در زمینه تحقیقات علمی در زمینه ساخت ماهواره سنجش دارند و با تشکیل کارگروه پایش روابط دو کشور موافقیم و کمیسیون مشترک ICT دو کشور باید زودتر تشکیل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-11 09:20

افزودن دیدگاه جدید