کد مطلب: 

219321

وزیر ارتباطات آذربایجان: ایران می‌تواند هاب منطقه‌ای ترانزیت اینترنت باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان به ضرورت انجام پروژه های مشترک در حوزه ICT با این کشور تاکید کرد.
وزیر ارتباطات آذربایجان: ایران می‌تواند هاب منطقه‌ای ترانزیت اینترنت باشد

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در ترکمنستان و در حاشیه نمایشگاه «ترکمن‌تل» در عشق آباد با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
آذری جهرمی در این دیدار با اشاره به  اینکه با تمام توان در «باکوتل» شرکت می کنیم، گفت: لازم است تا قبل از باکوتل، حداقل ۴ پروژه مشترک در حوزه های ترانزیت اینترنت، توسعه همکاری های پستی، تحقیقات مشترک فضایی، توسعه استارتاپ ها و امنیت سایبری را تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: لازم است کمیسیون مشترک دو کشور در حوزه ICT هر چه سریعتر تشکیل شود و کارشناسان دو طرف بر روی اولویت بندی و امکان سنجی پروژه های مشترک گفتگو کنند.
وزیر ارتباطات آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید به اینکه همیشه در کنار ایران هستیم و ایران را در کنار خود می دانیم، گفت: موقعیت ایران به گونه ای است که می تواند هاب منطقه ای ترانزیت اینترنت باشد.
وی افزود: مایل هستیم در خاک ایران پروژه های مشترک برای انتقال دیتا به افغانستان، پاکستان و ترکمنستان انجام دهیم.
در ادامه این دیدار وزرای هر دو کشور درباره پیگیری و عملیاتی سازی ابتکار ایران مبنی بر ایجاد بازار مشترک ICT با حضور روسیه، ایران، آذربایجان، ترکیه و هند به تفاهم رسیدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-11 08:58

افزودن دیدگاه جدید