کد مطلب: 

219244

بهره‌مندی زنان خانه‌دار از حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی مزیت بزرگی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه زنان خانه دار می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند تا در سن کهولت و یا از کارافتادگی از مزایای آن بهره مند شوند و دغدغه ی ایام سالمندی را نداشته باشند، مزیت بزرگی است.
بهره‌مندی زنان خانه‌دار از حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی مزیت بزرگی است

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه طرح بیمه اجتماعی زنان خانه دار سالها مطرح می شد و ناتمام می ماند، اظهار داشت: این طرح، با تدابیر مسئولان سازمان تامین اجتماعی از آذر ماه سال 87، در زمره بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد قرار گرفت.

وی، افزود: بیمه زنان خانه دار یک پوشش بیمه‌ ای مستقل است و جزو بیمه‌ های اختیاری سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمامی مزایای سازمان تامین اجتماعی همانند؛ حقوق بازنشستگی متناسب با حداقل دستمزد در سال، دارا بودن شرایط بازنشستگی، ‌از کار افتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی، در صورت انتخاب بیمه شده در قرارداد، مشمول بیمه زنان خانه دار نیز می شود.

وی، ادامه داد: همچنین استفاده از مزایای دفترچه درمانی در صورت واریز حق  سرانه درمان شامل این گروه می شود و تنها تعهدات کوتاه مدت همانند غرامت ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج به این گروه از بیمه شدگان تعلق نمی گیرد.

وی، تصریح کرد:  افرادی که شاغل هستند و در قبال شغل خود، مزد دریافت می کنند، کارفرما تکلیف به پرداخت بیمه دارد اما از آنجا که خانه داری از منظر عرفی و فرهنگی، شغل محسوب نمی شود و زنان در قبال آن مزدی دریافت نمی کنند، بخش بزرگی از زنان، از حمایت های اجتماعی محروم می شوند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اقدام سازمان تامین اجتماعی در جهت تحت پوشش قرار دادن زنان خانه دار را بسیار مهم و موثر تلقی کرد و گفت: گرچه پوشش بیمه ای وجود دارد اما همه زنان خانه دار بالاخص آنان که فاقد پشتوانه مالی هستند، تمایل و توانایی تامین حق بیمه پرداختی را ندارند.

وی، گفت: انتظار می رود با توجه به اینکه زنان خانه دار با فعالیت در خانه کمک شایانی به اقتصاد خانواده می کنند، با شرایط مناسبتری تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-10 10:29

افزودن دیدگاه جدید