کد مطلب: 

219204

موکب مجازی برای ساماندهی فعالیت‌های محتوایی در فضای مجازی راه اندازی می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از راه اندازی موکب مجازی برای ساماندهی فعالیت های فرهنگی و محتوایی و به اشتراک گذاری آنها در فضای مجازی در ایام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) خبر داد.
موکب مجازی برای ساماندهی فعالیت‌های محتوایی در فضای مجازی راه اندازی می‌شود

به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در نشست مشترک هشتاد و سومین جلسه کمیسیون ارتقا تولید محتوای فضای مجازی با دستگاه های مسئول در کمیته فضای مجازی اربعین با بیان این مطلب، افزود: با راه اندازی موکب مجازی تمامی فعالیت های فرهنگی و محتوایی در فضای مجازی ساماندهی شده و برای تولید محتوا و به اشتراک گذاری آن فعالیت گسترده ای صورت گرفته است.

وی، با اشاره به این که موکب مجازی فضایی خواهد بود تا تمامی تولیدکنندگان محتوا بتوانند نذرها و خدمات فرهنگی و محتوایی شان را به زائران وعلاقمندان ارایه کنند، گفت: فضای مجازی باید برکات زیارت اربعین را فراتر از زمان و مکان به جان ها و فطرت های مستعد برساند و سرزمین دل های خسته و آماده را از آثار این منسک آسمانی و همایش بی بدیل مردمی و راهپیمایی بی نظیر جهانی سیراب کند.

دکتر فیروزآبادی، تاکید کرد: هماهنگی دستگاه های مسئول در این رابطه، تلاش برای برقراری شبکه ارتباطی مطلوب، وحدت در اطلاع رسانی و مدیریت شایعات، تولید محتواو پاسخگویی به شبهات احتمالی در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به خاصیت وحدت بخشی اربعین، تصریح کرد: امسال هماهنگی بهتری با عراق انجام شده است و برهمین اساس امیدواریم سرویس دهی و ارتباطات بسیار روان تر و بهتر صورت گرفته و اختلال کمتری برای ارتباطات تلفنی و اینترنت زائرین ایجاد شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، با بیان این که در داخل مرزها پیش بینی گسترده تری شده است، اظهار داشت: سه بالن برای بهبود ارتباطات زائرین در نظر گرفته شده و همچنین سه گروه در شهرهای مختلف برای پشتیبانی محتوایی زائرین در فضای مجازی در حوزه آموزش و راهنمایی آنها در مباحث معنوی ومعرفتی فعال خواهند بود.

وی، با اشاره به هماهنگی صورت گرفته برای پاسخگویی به شبهات و مسائلی که به هر دلیلی در فضای مجازی مطرح می شود، افزود: پیش بینی شده تا پاسخگویی و حرکت محتوایی مناسبی در فضای مجازی انجام شود و براساس آن امسال از نمایندگان دستگاه های مسئول دعوت می شود تا با حداکثر ظرفیت برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم فعالیت کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی، کشور درخصوص اطلاع رسانی و مدیریت شایعات در فضای مجازی، گفت: امسال در کنار فعالیت های گسترده تر در این حوزه یک اپلیکیشن مشخص به عنوان محور ارتباطات محتوایی زائران در نظر گرفته شده که البته از همه تولیدات در این حوزه نیز استقبال می شود.

وی، در پایان تاکید کرد: در این وادی نور تابش و درخشندگی معرفت و محبت همراه با بصیرت و سیاست می درخشد و رنگین کمانی از جمعیت ها، فرهنگ ها، خرده فرهنگ ها و سلیقه ها در پرتو محبت حسینی به وحدت، اتحاد، یکرنگی، انس و وفاق می رسد.

گفتنی است؛ در این جلسه ابتدا گزارش فضای مجازی در اربعین سال های 95 و 96 ارایه شد و سپس وضعیت خدمات شبکه وارتباطات در سال گذشته بررسی و تصمیمات لازم برای رفع موانع و بهبود سرویس های ارتباطی در سال جاری اتخاذ شد. همچنین مسئولین کمیته فضای مجازی اربعین و نمایندگان نهادهای فرهنگی و مردمی گزارشی از برنامه های پیش بینی شده برای مراسم اربعین امسال را ارایه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-09 15:57

افزودن دیدگاه جدید