کد مطلب: 

219171
گفت‌وگوی سیتنا با رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات؛

از فریدون مشیری تا جمال هادیان زواره در یک قاب/ شکل‌گیری تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات/ تاسیس خانه‌ی استارتاپ‌ها در خانه‌ی مستوفی الممالک/ برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ی فیلم کوتاه کودک و اینترنت/ ساده‌سازی طرح‌های بزرگ و ملی وزارت ارتباطات به زبان مردم

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: روابط عمومی جایگاهی است مبتنی بر خلاقیت؛ یعنی اگر کسی تصور کند که با دانش و تجربه‌ی محض و یا با تلفیق دانش و تجربه بتواند یک روابط عمومی موفق را از آب در بیاورد زهی خیال باطل.
از فریدون مشیری تا جمال هادیان زواره در یک قاب/ شکل‌گیری تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات/ تاسیس خانه‌ی استارتاپ‌ها در خانه‌ی مستوفی الممالک/ برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ی فیلم کوتاه کودک و اینترنت/ ساده‌سازی طرح‌های بزرگ و ملی وزارت ارتباطات به زبان مردم

سید جمال هادیان طبایی زواره در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: کسی که در روابط عمومی کار می‌کند به دلیل ماهیتش باید خلاق باشد و اگر خلاق نباشد آن سازمان را تبدیل به یک کلیشه‌ی تکراری می‌کند و مخاطب ما که مردم و مخاطبان خاص هستند دیگر توجهی به ما نمی کنند. ارزش و اعتبار هر سازمان در حوزه‌ی رسانه و افکار عمومی کاهش پیدا می کند؛ به هر حال ما هم سال‌ها در حوزه‌ی فرهنگ و هنر یاد گرفته‌ایم که به دنبال خلاقیت باشیم و بخشی از این خلاقیت اکتسابی است و با آموزش و علاقه به دست می‌آید و بخشی هم خدادادی است.

وی ادامه داد: با این سبقه‌ای که خدمت شما عرض کردم اینجا در دوره‌ی جدید روابط عمومی وزارت ارتباطات طرح‌های ابتکاری‌ای مطرح شد. یکی از این طرح‌های ابتکاری بحث تاریخ شفاهی است که در حال انجام است. پیشکسوتان و مدیران تاثیرگذار وزارتخانه که در قید حیات هستند در جلوی دوربین حاضر می‌شوند و خاطره‌هایی که در سینه‌هایشان است را ضبط و ثبت خواهیم کرد و در حقیقت مدیریت دانش وزارتخانه در روابط عمومی در حال شکل گیری است.

هادیان افزود: به نظر من شاید کلمه‌ی فرهنگ شفاهی از دو کلمه‌ی ساده تشکیل شده باشد، اما دربردارنده‌ی مفهومی عمیق است. ما اگر به تجربه‌ی گذشتگان تکیه نکنیم، نمی‌توانیم آینده را بسازیم و برنامه‌ریزی کنیم. این پروژه با لطف خدا، یک ماهی است کلید خورده است و حدس می زنیم بیش از پنجاه نفر از مدیران پیشکسوت و وزرای سابق جلوی دوربین ما حاضر شوند و حاصل این کار چند جلد کتاب و چند مستند خواهد شد. نکات ظریف و پوشیده‌ای در دوران سازندگی، در دوران دفاع مقدس و در دوره‌ی مهم گذر از آنالوگ به دیجیتال در این تاریخ شفاهی خواهد آمد و امیدواریم حاصل خوبی داشته باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: یکی دیگر از کارهای خلاق کوچک نیز که به مناسبت پاسداشت از زحمات گذشتگان صورت گرفت، جمع آوری اطلاعات مدیران کل و یا روسای مرکز روابط عمومی وزارتخانه از ابتدای انقلاب تا کنون که بنده در خدمت شما هستم می‌باشد و در یک قالب نمادین عکس‌های این عزیزان در اتاق من نصب شده که قابل مشاهده است و این مایه‌ی افتخار است که روزی آقای فریدون مشیری شاعر مشهور ایران، میرزا بابای مطهری نژاد پیشکسوت دانش روابط عمومی بر این صندلی می‌نشسته‌اند که من امروز می‌نشینم. برای تقدیر از این بزرگان تاثیرگذار، چه آنهایی که طولانی مدت بر این منصب نشسته‌اند و چه آنهایی که مدت زمان کوتاهی در روابط عمومی حضور داشتند تصاویرشان در اتاق من نصب شده است و انشالله هفته‌ی آینده آنهایی که در قید حیات هستند میهمان ناهار ما خواهند بود که از تجربه‌هایشان استفاده نماییم.

هادیان ادامه داد: این رویکرد در همه‌ی کارهای روابط عمومی ادامه‌دار خواهد بود. حتما مطلع هستید که خانه‌ی مستوفی الممالک را جناب آقای وزیر به خاطر همین رویکردهای فرهنگی به روابط عمومی سپرده و در آینده‌ای نزدیک یعنی شاید اندکی بیش از یک سال آینده خانه مستوفی الممالک را سرپا خواهید دید و امیدواریم طبق پیش طرحی که داریم زمینه‌ها برای تاسیس خانه‌ی استارتاپ‌ها در آنجا شکل گیرد. مذاکرات اولیه با شرکت‌هایی که قرار است طرح احیا و مرمت را انجام دهند در حال نهایی شدن است و به زودی انعقاد قرارداد انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح های دیگر ابتکاری در روابط عمومی به همین ترتیب برقرار است. نمایشگاه عکس تاثیر فناوری اطلاعات بر مناطق دوردست برگزار شد و شما شاهد نتایج آن بودید. در روزهای آتی اکران این نمایشگاه را در سراسر کشور خواهیم داشت. جشنواره‌ی فیلم کوتاه کودک و اینترنت در حال شکل گیری است و انجام است. بسیاری از موارد و طرح های بزرگ و ملی وزارت ارتباطات مثل اینترنت اشیاء، ،GNAF و طرح های فضایی در طرحی که روابط عمومی دارد قرار است به زبان ساده‌ی مردم تبدیل شود و با مدیاهای مختلف منتشر شود.

هادیان در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که جای این خلاقیت تا کنون در وزارت ارتباطات خالی بوده است و الان که وزیر جوان، خلاق و مبتکری بر کرسی نشسته است زمینه را برای بروز خلاقیت در روابط عمومی فراهم کرده و انگیزه کارکنان روابط عمومی هم دو چندان شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-09 09:35

افزودن دیدگاه جدید