کد مطلب: 

218960
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد:

آزادسازی ارائه‌ی خدمات مکالمات بین الملل در دستور کار/ افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه‌ی IP داخلی تا پایان آبان ماه

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: موضوع آزادسازی ارائه خدمات مکالمات بین الملل را نیز در دستور کار داریم که در مراحل تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.
آزادسازی ارائه‌ی خدمات مکالمات بین الملل در دستور کار/ افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه‌ی IP داخلی تا پایان آبان ماه

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر صادق عباسی شاهکوه در نشستی خبری که در محل نمایشگاه ایران تلکام برگزار شد، پیرامون اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات بین الملل و ارائه خدمات به اپراتورها، گفت: یکی از برنامه های مدنظر ما، کاهش هزینه‌ی اپراتورها در لایه زیرساخت است که در این زمینه سیاستمان این است که ظرف ۵ سال آینده هزینه ها را طوری کنترل کنیم که تنها ۵ درصد درآمد اپراتورها به ارتباطات زیرساخت شامل ارتباطات بین الملل و بین استانی مربوط شود. هم اکنون ۸ درصد درآمد اپراتورها صرف زیرساخت می شود.

وی با اشاره به دو بار کاهش تعرفه‌ی پهنای باند برای اپراتورها به عنوان یکی از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته، تاکید کرد: بحث آزادسازی ارائه خدمات مکالمات بین الملل را نیز در دستور کار داریم که در مراحل تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است. به این ترتیب، زیرساختها را برای اپراتورها تامین کرده اما قصد داریم اپراتورها را وارد عرضه خدمات مکالمات بین الملل کنیم.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه تامین ظرفیت پهنای باند بین الملل و تلفن بین الملل بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است، تاکید کرد: تمامی تلاش این است که نیاز اپراتورها را برای توسعه شبکه از طریق ارائه این خدمات برآورده کنیم.

وی گفت: سال گذشته میزان نصب فیبر نوری ۶۴ هزار کیلومتر بود که طی یک سال گذشته به ۶۸ هزار کیلومتر رسیده و هم اکنون تمامی شهرهای کشور (۳۰۵ شهر) به فیبر نوری تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در زمینه شبکه انتقال نیز دسترسی اپراتورها را در ۱۵۰ شهر فراهم کرده ایم و هم اکنون ظرفیت این شبکه به ۲ برابر رسیده و از ۱۰ ترابیت به ۲۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است.

عباسی شاهکوه از افزایش ۳ برابری ظرفیت شبکه IP داخلی تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: این ظرفیت در ۱۰۵ نقطه کشور فراهم شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-06 07:36

افزودن دیدگاه جدید