کد مطلب: 

218866

وزیر جوان: حرف‌های فضایی نزنیم و حقوق های نجومی نگیریم، اما برای بهبود وضعیت مردم نجومی تلاش کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام شروع کلنگ زنی پارک گردشگری فضاپایه در منطقه نیاسر کاشان، گفت: ‎در هفته جهانی فضا و نجوم هستیم پس حرف های فضایی نزنیم، حقوق های نجومی بری خودمان اختصاص ندهیم اما برای مردم نجومی تلاش کنیم و قدردان آنها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان دادند.
وزیر جوان: حرف‌های فضایی نزنیم و حقوق های نجومی نگیریم، اما برای بهبود وضعیت مردم نجومی تلاش کنیم

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نجوم و هفته گردشگری فضاپایه که در نیاسر کاشان برگزار می شد، و در نخستین روز از هفته جهانی فضا با اشاره به سوره یاسین در قرآن مجید و بحث نجوم، گفت: اگر امروز کسانی که در جهان دست به خشونت و‌ خونریزی می زنند و سیاست خود را بر این اساس پیش می بردند به علم نجوم رجوع می کردند براحتی می دیدند چیزی که بدنبال آن در زمین هستند  و برای آن تلاش می کنند شاید به اندازه غباری از منظومه شمسی نباشد.

وی با اشاره به اینکه نجوم علم خضوع و خشوع است، افزود: در شرایط امروز و خشونت های فراوان ترویج نجوم به ترویج صلح در دنیا و ترویج معرفت کمک می کند.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به سابقه تاریخی نجوم در منطقه کاشان و‌نیاسر اظهار کرد: یکی از افرادی که در این منطقه بسیار مشهور است غیاث الدین جمشید کاشانی است و این دانشمند و دیگر دانشمندان هرچه علم شان بیشتر بوده در برابر  خداوند و خلق خضوع و خشوع بیشتری پیدا می کردند.

آذری جهرمی با بیان اینکه طراحی پارک گردشگری فضاپایه برای ترویج علم نجوم مطابق استانداردهای بین المللی آغاز شده، اظهار کرد: امروز در هفته جهانی فضا کلنگ زنی آنرا آغاز می کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر ضرورت افزایش همدلی و همراهی میان اعضای دولت، مجلس و قوه قضاییه تصریح کرد: بخاطر هفته نجوم حرف های فضایی نزنیم، حقوق های نجومی برای خود قائل نشویم اما برای مردم تلاش های نجومی کنیم و قدردان آنها باشیم که در برابر فشارها از خود پایداری نشان دادند.

بنابه این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز همچنین در سفر به نیاسر کاشان در شورای اداری این شهرستان با حضور مقامات منطقه ای حضور یافت و به بررسی مشکلات و‌موانع ارتباطی موجود در منطقه پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-04 18:50

افزودن دیدگاه جدید