کد مطلب: 

218704
رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

رئیس بانک مرکزی فهرست چند سایت «قیمت‌ساز ارز» را ارسال کرد؛ گردانندگان این سایت ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود؛ بعید نیست برخی از آنان مصداق «مفسد اقتصادی» باشند

آیت الله آملی لاریجانی گفت: عده ای سودجو به این تلاطم های بازار ارز دامن می زنند و اقدام به قیمت سازی های واهی می کنند. اینکه یک سایت در ساعات پایانی روز اعلام می کند دلار 17 هزار تومان است و صبح قبل از آنکه اساساً معامله ای صورت گرفته باشد قیمت نوزده هزار و پانصد تومان را اعلام می کند. واضح است که در حال قیمت سازی است.
رئیس بانک مرکزی فهرست چند سایت «قیمت‌ساز ارز» را ارسال کرد؛ گردانندگان این سایت ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود؛ بعید نیست برخی از آنان مصداق «مفسد اقتصادی» باشند

به گزارش سیتنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تلاطم های بازار ارز، تصریح کرد: تلاطم بازار ارز علل مختلفی داشته که از جمله آن می توان به فشل بودن زیرساخت های بانکی، افزایش نقدینگی در جامعه، رکود و همچنین فشار دشمن اشاره کرد. در کنار همه این عوامل، عده ای سودجو نیز به این تلاطم ها دامن می زنند و اقدام به قیمت سازی های واهی می کنند. اینکه یک سایت در ساعات پایانی روز اعلام می کند دلار 17 هزار تومان است و صبح قبل از آنکه اساساً معامله ای صورت گرفته باشد قیمت نوزده هزار و پانصد تومان را اعلام می کند. واضح است که در حال قیمت سازی است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بازار سوم ارز مجموعاً دو درصد کل نیازهای ارزی مردم را هم تشکیل نمی دهد، افزود: متاسفانه همین قیمت سازی های غلط بر بازار تاثیر می گذارند. ما منکر لزوم اقدام دولت در این زمینه و فشار دشمن خارجی نیستیم اما نباید از چنین عوامل درونی سودجو نیز غفلت کنیم. از دادستان محترم تهران نیز خواسته ام که این سایت ها را به دقت رصد کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رئیس کل محترم بانک مرکزی فهرست چند سایت خاص را که اقدام به قیمت سازی می کنند ارسال کرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وسعت کشور پهناور ایران و بهره مندی آن از منابع غنی طبیعی و انسانی، خاطر نشان کرد: ما نمی گوییم که نوسان قیمت دلار تاثیر واقعی بر بازار داخلی ندارد اما معتقدیم که با این ظرفیت های عظیمی که در اختیار داریم باید تاثیر چنین نوساناتی در حد خودش باشد و از سوی دیگر پشت صحنه این قیمت سازی ها بررسی شود. نباید عده ای سودجو و از سوی دیگر دشمنان خارجی تصور کنند که کشوری به این بزرگی را می توانند با خیالات باطل خود به تلاطم بیاندازند .البته با بصیرت مردم، دشمن چنین خیالی را به گور خواهد برد و امثال ترامپ نیز خیلی زود فراموش خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-10-01 15:58

افزودن دیدگاه جدید