کد مطلب: 

218677

هشدار ویندوز ۱۰ به کاربران در مورد نصب مرورگر کروم و فایرفاکس

مرورگر اج (Edge) جدیدترین نگارش از مرورگر پیش‌فرض ویندوز و برادر کوچک‌تر مرورگر اینترنت‌اکسپلورر است. مرورگری که در میان کاربران اینترنت شهرت چندانی ندارد!
هشدار ویندوز ۱۰ به کاربران در مورد نصب مرورگر کروم و فایرفاکس

به گزارش سیتنا، مرورگر اج جدیدترین نگارش از مرورگر پیش‌فرض ویندوز و برادر کوچک‌تر مرورگر اینترنت‌اکسپلورر است. مرورگری که در میان کاربران اینترنت شهرت چندانی ندارد،؛ به زبان ساده، «وسیله‌ای که از آن برای دانلود مرورگر گوگل‌کروم استفاده می‌شود». طبیعتا چنین موضوعی اصلا به‌مذاق شرکت مایکروسافت خوش نمی‌آید.

در همین حال، شرکت مایکروسافت به هر روشی متوسل می‌شود که بتواند چنین تفکری را از میان کاربران بردارد. یکی از این روش‌ها که اخیرا کاربران ویندوز اینسایدر ۱۰ (یکی از نگارش‌های ویندوز ۱۰) با آن روبه‌رو شده‌اند، ظاهرشدن پنجره‌هایی هنگام نصب مرورگرهای گوگل‌کروم یا فایرفاکس است. متن درون این پنجره‌های به کاربران «هشدار» می‌دهند که «این دو مرورگر را نصب نکنید، چرا که شما همین حالا مایکروسافت اج را دارید». اگر چه این پنجره را می‌توانید به‌راحتی ببندید، اما مشخصا هدف مایکروسافت از انتشار این پیام، امید به این مسأله است که در دانلود و نصب  مرورگرهای دیگر تجدید نظر کنید و به مرورگر اج (مرورگر پیش‌فرض ویندوز) شانس کوچکی بدهید.

این اولین‌باری نیست که شرکت مایکروسافت، مرورگر اج را به کاربران تحمیل می‌کند. بارها و بارها این عمل به‌گونه‌های متفاوت اتفاق افتاده است، اما به‌نظر می‌رسد که اقدام اخیر شرکت مایکروسافت، واکنش‌های زیادی از سوی کاربران به‌همراه داشته باشد.

وب‌سایت انگجت (engadget) که در حوزه فناوری فعالیت دارد، نظر شرکت  مایکروسافت را در خصوص این اقدامات جویا شده، اما هنوز پاسخی از طرف این شرکت، دریافت نکرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-30 22:52

افزودن دیدگاه جدید