کد مطلب: 

218551

همکاری مشترک شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری کشور برای راه اندازیGNAF

نشانی استاندارد مکان محور (GNAF) موضوع نشست مشترک شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری کشوربود که طی آن تهیه همه نقشه های مورد نیاز این طرح بر عهده سازمان نقشه برداری کشور گذاشته شد.
همکاری مشترک شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری کشور برای راه اندازیGNAF

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این نشست که به میزبانی سازمان نقشه برداری برگزار شد مهندس شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، دکتر براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و مهندس نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران سه حوزه حضور داشتند.

مهندس شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در این نشست بر نقش حاکمیتی این سازمان در پروژه GNAF، تاکید کرد و سازمان را  در حوزه تأمین نیازهای نقشه ای طرح مذکور موظف دانست و گفت: طرح ملی GNAF نیز مانند Nsdi  به عنوان یکی از پروژه های با اولویت در اقتصاد مقاومتی است که جامعه از نتایج آن نفع خواهد برد.

مهندس شفیعی، از آمادگی کامل این سازمان در خصوص برنامه ریزی ها و راهبری طرح ملی GNAF خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به  نقش حاکمیتی سازمان نقشه برداری کشور، این سازمان به عنوان تنها متولی تولید نقشه و اطلاعات مکانی در کشور، گرید ملی را نیز تهیه و تدوین نموده که برای رفع نیازهای GNAF نیز قابل تعمیم است.

وی در ادامه اظهار کرد: گرید ملی در اختیار دستگاه هایی که به مختصات اطلاعات مکانی نیاز دارند ازجمله شرکت پست، قرار می‎گیرد و پس از آن ارایه خدمات با کمک پتاسیل‏های موجود در سازمان نقشه‏برداری کشور بر عهده این مجموعه خواهد بود.

وی افزود: درخصوص طرح GNAF با تشکیل کمیته نقشه با حضوراعضا و نمایندگان سایر دستگاه های متولی هماهنگی های لازم ایجاد شده است.

در ادامه مهندس نعمتی، معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست به آغاز عملیات GNAF در کلان شهر ها و  70شهر بزرگ کشور اشاره کرد و تهیه نقشه را مهمترین پایه این طرح ملی دانست.

وی در این نشست بار دیگر بر نقش حاکمیتی سازمان نقشه برداری کشور در حوزه تولید نقشه تاکید کرد و افزود: امروزه به برکت توانمندی سازمان نقشه برداری کشور برای یک طرح ملی مورد تاکید رئیس جمهور، زوایای خوبی برای تأمین نقشه های GNAF پیش روی ماست که با تقویت همکاری این دو مجموعه مسیر دستیابی به هدف طرح GNAF هموار خواهدشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد برگزاری جلسات کارشناسی بیشتری را مطرح کرد تا همه جوانب همکاری، دوجانبه ، شفاف و قابل بررسی باشد؛ بدین ترتیب تهیه همه نقشه های مورد نیاز GNAF از صفر تا صد بر عهده سازمان نقشه برداری کشور خواهد بود و با درنظر گرفتن اولویت ها شرایط لازم برای آغاز همکاری محیا می شود.

وی خاطر نشان کرد: نقشه 522 شهر برای تولید پارسل و سایر برنامه های عملیاتی GNAF آماده و قابل بهره برداری است. ما از سازمان نقشه برداری کشور می خواهیم با نظارت و راهبری و نیز بهره مندی از پتانسیل بخش خصوصی، نقشه های مورد نیاز برای تولید پارسل را در اختیار عاملین طرح GNAF قرار دهد.

مهندس براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران، نیز در این نشست پروژه ملی GNAF  را بسترساز تحقق دولت الکترونیک معرفی کرد و گفت: GNAF امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می سازد.

وی افزود: امروزه کشورهای دارای قدرت و ثروت، با سرمایه گذاری میلیاردی به تولید دیتا و اطلاعات انبوه می پردازند. در اقتصاد دنیای امروز افزایش خدمات با تراکنش اطلاعات همراه است. بنابراین باید پس از شناسایی بازار در راستای دولت الکترونیک و در جهت تقویت اقتصاد کشور به تولید اطلاعات مورد نیاز بپردازیم.

رئیس سازمان فضایی ایران به بزرگترین معضل کشور یعنی 1500 میلیارد سرمایه بلاتکلیف اشاره کرد و این موضوع را یکی از بزرگترین چالش های اقتصادی کشور دانست و گفت : تولید اطلاعات می تواند فعالیت های اقتصادی کشور و سرمایه های مالی را به صورت هدفمند و در راستای نیاز جامعه ساماندهی کند.

در این نشست همچنین گزارشی از گرید ملی و بخشی از فعالیت های عکسبرداری هوایی که توسط سازمان نقشه برداری کشور انجام شده است نیز ارائه شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-27 15:57

افزودن دیدگاه جدید