کد مطلب: 

218548

عضو جدید هیات مدیره‌ی شرکت پست: رویکرد ما هوشمندسازی و ارایه خدمات نوین است

بهزاد اقبال خواه دارای مدرک دکتری مهندسی برق و متولد 1361 است که به تازگی به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت ملی پست مشغول به کار شده است. وی که از سال 1383 در بخش های بازرگانی، تجارت الکترونیک، لجستیک و بویژه حمل و جابجایی کالا مشغول به فعالیت شده است، تجربه ای قابل توجه ای در این حوزه ها (که رویکرد جدید شبکه پستی کشور نیز است ) دارد.
عضو جدید هیات مدیره‌ی شرکت پست: رویکرد ما هوشمندسازی و ارایه خدمات نوین است

به گزارش سیتنا، گفت‌وگوی سایت شرکت ملی پست با بهزاد اقبال خواه را بخوانید:

-وضعیت شرکت ملی پست را چگونه ارزیابی می کنید؟

تا پیش از ورود به شبکه پستی به عنوان کاربر بخش خصوصی با پست همکاری داشتم و نگاهم به مجموعه مسایل، پیچیدگی ها، چالش ها و حتی قابلیت های پست متفاوت بود. اما با ورود به عرصه مدیریتی شبکه می توان فهمید چه وظایف و مسئولیت های سنگینی به عنوان بخش حاکمیتی بر عهده پست قرار دارد تا جایی که هیچ سازمان و یا شرکت خدمت گذار حاضر به ارایه این حجم از خدمت بویژه در سطح روستاها و مناطق دورافتاده نیست. بی تردید تلاش های زیادی از سوی مدیران شرکت ملی پست به منظور بهبود شرایط و موقعیت شبکه و خدمت رسانی مطلوب تر به مردم، در حال انجام است که بخش زیادی از این تلاش ها از دید عموم زیادی از مردم و حتی مسئولان پنهان است.

-رونق صنعت پست را در گرو انجام چه اقداماتی می دانید؟

همانطور که امروزه گرایش پست های موفق دنیا از پست نامه به سمت ارایه خدمات حمل و جابجایی مرسولات تجارت الکترونیک و افزایش ترافیک در این حوزه است، پست جمهوری اسلامی ایران نیز به این سمت جهت گیری کرده است. از طرف دیگر حضور رقبای ما هم در این عرصه جدی می باشد، بنابراین پست برای اینکه در ماموریت و رویکرد جدیدش موفق عمل کند می بایست خدمات با ارزش افزوده بالا و با کیفیت مطلوب و مورد نظر مشتریان را بیش از پیش مد نظر قرار دهد. به عنوان مثال تحویل سریع و بدون نقص و یا تحویل عصرگاهی می تواند عامل موفقیت شرکت ملی پست باشد.

از آنجاییکه محدودیت زمانی و ضرورت صیانت و نگهداری از سرمایه ها، اجازه هیچگونه آزمون و خطایی را در این زمینه به ما نمی دهند بنابراین بهتر است با الگو برداری از پست های موفق دنیا و متناسب با موقعیت جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه از کشور؛ حضور موثری در بازار تجارت الکترونیک و حمل و نقل کالا داشته باشیم.

-ظرفیت پست را در ارایه خدمات نوین چگونه ارزیابی می کنید؟

طی مدتی که در پست حضور دارم و بررسی های اجمالی که تاکنون انجام گرفته است نشان می دهند شبکه پستی از قابلیت های بالقوه زیادی بویژه در حوزه زیرساخت، گستردگی شبکه، توان سخت افزاری و نرم افزاری و حتی ظرفیت های قانونی برخوردار است تا بتواند در سراسر کشور خدمات عرضه کند، اما زمانی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که بتوانیم کیفیت مطلوب و مورد نظر مشتریان را تامین کنیم. خوشبختانه تاکنون اقدامات موثر و نظارت های درخور توجه ای به منظور بهبود کیفیت خدمات انجام شده و یا در حال انجام است، اما به دنبال آنیم تا هرچه بیشتر در این مسیر تلاش کنیم.

-چند سالی است که بحث هوشمند سازی در شرکت ملی پست دنبال می شود، این روند را چگونه ارزیابی می کنید؟

عزمی جدی در پست برای حرکت به سمت هوشمند سازی وجود دارد، در این میان دو عامل زمان و تامین امکانات از اهمیت زیادی برخوردار است. هوشمند سازی تنها استفاده از ابزارهای نوین مبتنی بر تکنولوژی روز نیست بلکه هوشمند سازی باید در سطح بدنه اجرایی و نیروی انسانی پست ساری و جاری شود که این موضوع نیاز به صرف زمان و هزینه دارد. در حال حاضر وضعیت پست در این زمینه قابل قبول است و به نظر می رسد مسیر رو به رشدی را دنبال می کند.

-مهمترین برنامه ها و رویکرد شما به عنوان عضو هیئت مدیره شامل چه مواردی است؟

پیاده سازی هر برنامه ای در هر مجموعه، نیازمند شناخت دقیق ابعاد مختلف بویژه اجزا و ساختار دارد. به همین علت اولین اقدام شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود بخش های مختلف شبکه پستی تا جزیی ترین واحدهاست تا بتوان در ادامه با کمک و همفکری اعضای مجرب هیئت مدیره و مشارکت سایر مدیران ارشد و میانی به سمت پست نوینی حرکت کنیم که خدماتش تسهیل کننده زندگی مردم و آسایش و رفاه آنهاست.

کمک به رفع مشکلات و دغدغه های معیشتی کارکنان یکی دیگر از اهداف است، زیرا معتقدم رفع این دغدغه ها می تواند انگیزه خدمت رسانی شایسته تر را در آنان تقویت کند و زمینه سازی شکوفایی و بالندگی شبکه پستی کشور را به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2018-09-27 15:29

افزودن دیدگاه جدید