کد مطلب: 

218466
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سیمای استان اصفهان:

منطقی نیست که اپراتورها مشکلات اقتصادی را با افزایش تعرفه‌ها جبران کند/ به استناد بررسی های اولیه، تعرفه جدید اپراتورها خلاف مقررات نیست/ گزارش‌ها را در اولین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات بررسی خواهیم کرد

وزیر ارتباطات، با بیان اینکه آقای رییس جمهور نخستین کسی بود که شفاف سازی در دولت را مطالبه کرد، گفت: مشکلات زیرساختی استان اصفهان بطور کامل شناسایی شده است و به نظر می رسد در سال پیش رو ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر برای رفع آنها سرمایه گذاری کنیم تا خلاهای موجود در این استان بر طرف شود.
منطقی نیست که اپراتورها مشکلات اقتصادی را با افزایش تعرفه‌ها جبران کند/ به استناد بررسی های اولیه، تعرفه جدید اپراتورها خلاف مقررات نیست/ گزارش‌ها را در اولین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات بررسی خواهیم کرد

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در پایان نخستین روز سفر به استان اصفهان با حضور در برنامه گفت و گوی هفته سیمای استان اصفهان با ذکر این نکته که نخستین گسی که در دولت در مورد شفاف سازی مطالبه کرد، آقای رییس جمهور بود، گفت: همه وزرا در دولت در این رابطه تلاش می کنند و به آن اعتقاد دارند اما آقای رییس جمهور نخستین کسی بود که شفاف سازی در دولت را مطالبه کرد و در پی آن وزارت ارتباطات نخستین وزارتخانه ای بود که به آن عمل کرد و مابقی وزارتخانه ها آنرا اجرا کردند.

وی، با بیان اینکه مردم روستاها شکاف دیجیتال را بیشتر احساس می کنند، افزود: امروز با توسعه ای که در کشور صورت گرفته است همه شهرهای کشور به شبکه پهن باند پرسرعت مجهز شده اند بنابراین وقتی یک روستایی از شهر به روستا می آید شکاف دیجیتال را بیشتر احساس می کند و از همین رو درخواست روستاییان برای توسعه بیشتر است.

آذری جهرمی، با تاکید بر اینکه امروز اتصال به شبکه جزو نیازهای اولیه شهروندان است، اظهار کرد: هم اکنون ۲۲۰ کیلومتر از جاده های استان اصفهان به لحاظ پوشش مشکل دارد اما مشکلات زیرساختی این استان بطور کامل شناسایی شده است و باید در سال پیش رو ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر برای رفع آنها سرمایه گذاری کنیم تا خلاهای موجود در این استان بر طرف شود.

وزیر جوان دولت تدبیر و‌ امید، در مورد افزایش تعرفه های مکالمه اپراتورها در روزهای اخیر، اظهار کرد: افزایش تعرفه ها با هماهنگی وزارت ارتباطات نبوده است اما واقعیت این است که اپراتورها پروانه فعالیت خود را از وزارت ارتباطات به نمایندگی دولت می گیرند که در قبال آنها تضمین ها و تعهداتی دارند.

عضو کابینه دوازدهم دولت، با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی طبیعتا هزینه اپراتورها افزایش یافته است، تصریح کرد: البته منطقی نیست که اپراتور مشکلات اقتصادی را با افزایش تعرفه ها جبران کند.

آذری جهرمی، با اشاره به اینکه بررسی های اولیه نشان می دهد که تعرفه جدید اپراتورها خلاف مقررات نیست، خاطرنشان کرد: گزارشها را در اولین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی خواهیم کرد و اگر اجحافی در حقوق مصرف کننده اتفاق افتاده باشد برخورد می کنیم.

وزیر ارتباطات، در ادامه به موضوع صفاخانه در استان اصفهان اشاره کرد و‌گفت: صفاخانه محل گفت و گوی ادیان در استان اصفهان بوده است و در آن ادیان مختلف پیرامون موضوعات متفاوت در کنار یکدیگر با هم بحث‌ می کردند و از این رو اصفهان در ارتباط و گفت و گوی بین ادیان پیشرو بوده است.

وی، با بیان اینکه اصفهان سابقه دیرین در حوزه خداشناسی از نگاه ادیان مختلف دارد، افزود: در این شهر مردم با کنار گذاشتن اختلافات از مذاهب مختلف با هم بحث‌می‌کردند و شاید صفاخانه به عنوان نخستین مرکز گفت و گوی ادیان در اصفهان پایه گذاری شده است.

بنابه این گزارش ، آذری جهرمی صبح دیروز (دوشنبه) به استان اصفهان سفر کرد و با افتتاح شش پروژه با سرمایه گذاری ۴۰۵ میلیارد تومانی، به گلزار شهدای اصفهان رفت و‌ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا از نمایشگاه برپا شده از دستاوردهای شرکت ها و‌کسب و‌کارهای نوپا در شهرک علمی و‌تحقیقاتی اصفهان دیدن کرد.

وی، همچنین در در دومین همایش گفتمان نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در اصفهان حضور یافت.

وزیر ارتباطات، سپس در شورای اداری شهرستان فلاورجان شرکت کرد و بعد از آن نشستی را با کسب و کارهای نوپا و بخش خصوصی فعال در حوزه ارتباطات و‌فناوری اطلاعات استان اصفهان برگزار کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-09-25 10:02

افزودن دیدگاه جدید