کد مطلب: 

218463

ضرورت تغییر مدل کسب و کار مردم در مناطق کم آب

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در زمان بحران آب تغییر مدل کسب و کار مردم در مناطق کم آب ضرورت دارد، گفت: ادامه دعوا بر سر آب جز اختلافات قومیتی هیچ سرانجامی ندارد و باید بتوانیم در چنین شرایطی مدل اقتصادی زندگی مردم منطقه را بر اساس شرایط و ظرفیت های بومی تغییر دهیم چراکه اصرار بر شیوه های قدیم جواب نخواهد داد.
ضرورت تغییر مدل کسب و کار مردم در مناطق کم آب

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات که در شورای اداری فلاورجان صحبت می کرد با اشاره به ضرورت تغییر مدل کسب و کار در زمان بحران آب در کشور، گفت: همه می دانیم در بسیاری از شهرها با کمبود آب حتی برای شرب مواجهیم به طوری که برخی از نیروگاه های برق آبی کشور به دلیل کمبود آب از دور‌ خارج شدند و‌ کشور با کمبود برق مواجه شد.

وی با اشاره به انجام برنج کاری در استان اصفهان، افزود: به دلیل کمبود آب در اصفهان برخی از فعالیت ها را نباید انجام دهیم و باید به کشاورز شیوه درآمدزایی و اشتغال و پول درآوردن را بیاموزیم و این وظیفه دولت است.

آذری جهرمی، اظهار کرد: باید بتوانیم در این شرایط مدل اقتصادی زندگی مردم منطقه را عوض کنیم چراکه اصرار بر شیوه های قدیم جواب نخواهد داد.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید حوزه خدمات را تنها حوزه ای در دنیا دانست که علاوه بر توسعه، شاهد رشد اشتغال هم بوده است، اظهار کرد: عمده وام روستایی که از صندوق ذخیره ملی تامین شده است به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، به عبارتی شغل جدیدی ایجاد نشده است و وام روستایی صرف نگهداری شغل قبلی شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به ضرورت انجام مطالعات برای ایجاد تغییر در مدل کسب و کار مردم منطقه، تاکید کرد: می توان در این زمینه از ظرفیت دانشگاهی نیز استفاده کرد و با طرح جامع مطالعاتی از سوی مسوولان شهری و استانی اقدام کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-25 08:38

افزودن دیدگاه جدید