کد مطلب: 

218235

برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی آشنایی با سامانه‌ی ترخیص گمرکی بسته های پستی

کارگاه آموزشی بین المللی آشنایی با سامانه ترخیص گمرکی بسته های پستی، با حضور نمایندگانی از بخش پست و گمرک کشورهای مدعو 7 الی 9 مهرماه جاری در هتل فردوسی تهران برگزار می شود.
برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی آشنایی با سامانه‌ی ترخیص گمرکی بسته های پستی

به گزارش سیتنا، این کارگاه که با همکاری دفتر بین الملل اتحادیه پستی جهانی (UPU) برگزار می شود جزو برنامه های دانشکده‌ی پست و مخابرات برای توسعه‌ی آموزش های مورد نیاز بخش ICT در منطقه است.

شرکت کنندگان در این کارگاه از مدیران و کارشناسان بخش عملیات بین المللی پست و گمرک می باشند. همچنین نمایندگان شرکت ملی پست ایران به عنوان اپراتور منتخب، گمرک ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتور های غیردولتی پست برای شرکت در این کارگاه اعلام آمادگی نموده اند.

سامانه ترخیص گمرکی (CDS) که توسط مرکز فناوری پستی UPU ایجاد شده، به تسهیل ترخیص گمرکی از طریق مشارکت پست و گمرک برای مبادله داده های پیش رفته و محاسبه حقوق و عوارض گمرکی مورد نیاز، کمک می کند.

مقررات UPU برای مرسولات ارسالی، پست را ملزم به اشتراک گذاشتن اطلاعات فرستنده، محتوی و ارزش آن با مدیریت گمرک می نماید. این اطلاعات سابقا از طریق فرم های کاغذی می بایست همراه بسته ها ارسال می‌شد، اما هم اکنون CDS پست را قادر به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق ارسال پیام الکترونیکی قبل از ارسال بسته ها نموده است. این اطلاعات از پیش فرستاده شده می تواند در کاهش زمان پردازش به گمرک کمک نماید.

CDS همچنین مدیریت گمرک را قادر به ارسال پیام های EDI به پست می نماید. به عنوان مثال، گمرک می تواند از این پلتفرم برای اطلاع رسانی به پست در خصوص عدم ترخیص یک مرسوله در طول فرآیند ارزیابی گمرکی، استفاده شود. همچنین می تواند امکانات رهگیری بهتری در طول زنجیره تامین برای پست فراهم نماید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-17 14:27

افزودن دیدگاه جدید