کد مطلب: 

218194

آذری جهرمی: منشا بسیاری از گلایه‎ها به ادراک حقوق شهروندی بر می‌گردد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه منشا بسیاری از گلایه ها به ادراک حقوق شهروندی بر می گردد، گفت: در دین و تاریخ ما همواره حقوق بشر مهم بوده اما مهم تر این است که چقدر منطبق بر این آموزه ها رفتار می کنیم و چقدر باعث بالاتر رفتن اعتماد مردم و کم شدن فساد شده ایم.
آذری جهرمی: منشا بسیاری از گلایه‎ها به ادراک حقوق شهروندی بر می‌گردد

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست دوره ای دستیاران حقوق شهروندی وزارتخانه ها و سازمان ها که با حضور مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی برگزار شد، با بیان اینکه ریشه بسیاری از گلایه ها به ادارک حقوق شهروندی بر می گردد، گفت: با فضایی مواجهیم که استکبار جهانی پرونده هایی را در مورد حقوق شهروندی علیه کشورمان باز کرده و همواره در مورد آن بحث می کنند درحالیکه حقوق شهروندی مدنظر آنها زندگی کردن به سبک خودشان است و می گویند با دنیا تعامل کنید همآن گونه که ما می گوییم.

وی، با اشاره به اینکه در فرمان حضرت علی علیه السلام به مالک‌ جزییات حقوق مردم تشریح شده است، افزود: در وحی الهی که به رسول اکرم (ص) نازل شده در سوره حجرات به طور مفصل به رعایت حقوق مردم چه به وسیله حاکمان و چه به وسیله خود مردم پرداخته شده است. ضمن اینکه در بعضی از آثار تاریخی بازمانده از پادشاهان ایران باستان به رعایت حقوق شهروندی تاکید شده است. بطور نمونه در تخت جمشید الواحی پیرامون رعایت حقوق کارگران وجود دارد درحالیکه عموم قصرهای پادشاهی آن زمان مبتنی بر ظلم و‌ زورگویی بوده است.

آذری جهرمی، با بیان اینکه در دین و تاریخ ما همواره حقوق بشر مهم بوده است، اظهار کرد: مهم آن است که چقدر منطبق بر این آموزه ها رفتار می کنیم و چقدر باعث بالاتر رفتن اعتماد مردم و کم شدن فساد شده ایم.

وزیر جوان دولت تدبیر و‌ امید، با اشاره به اینکه گذشته از وجود منشور و قانون، کار فرهنگی نیز باید انجام شود تا من مسوول در دوران مسوولیتم خادم مردم باشم و نه رییس مردم، تصریح کرد: مطابق مفاهیم دینی و معارفی که در ابتدای انقلاب مطرح بود، تفاوت مسوول نسبت به عامه مردم مسوولیت و پاسخگو بودنش است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، با اشاره به اینکه باید برگردیم به اصل خودمان، خاطرنشان کرد: مگر می شود چشم مان را بر پایمال شدن حق مردم ببندیم در حالی که برابر جزء جزء اتفاقات زیر مجموعه خود مسوولیم و با مکانیزم های نظارتی باید با حق از دست رفته زیر مجموعه خود برخورد کنیم.

وزیر ارتباطات، با بیان اینکه هر مسوولیتی روزی تمام می شود و فقط عملکرد می ماند، گفت: افزایش اعتماد مردم به مسوولان و نظام بالاترین سرمایه هر نظام است که البته باید برای پایداری این دستاورد بزرگ تلاش، پیگیری و‌ ممارست کرد.

آذری جهرمی، با اشاره به عزم دولت دوازدهم در رفع تبعیض و ایجاد دسترسی مردم به اطلاعات که جزو‌حقوق شهروندی است، اظهار کرد: تعداد مشترکان پهن باند در کشور از ۳۴ میلیون به ۶۷ میلیون رسیده و بیش از 56 درصد از روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و تعداد شهرهای تحت پوشش پهن باند از 50 به 100 درصد رسیده است تا شکاف دیجیتال به حداقل برسد.

وی، با بیان اینکه مطابق آمارهای بین المللی، جمهوری اسلامی در سال نخست فعالیت دولت دوازدهم 20 رتبه در شاخص دولت الکترونیک ارتقا پیدا کرده است، افزود: فرایندها در دولت الکترونیک به تکریم مردم و ایجاد شفافیت کمک می کند.

وی، ادامه داد: در حوزه اندازه گیری تشعشعات رادیویی نیز سامانه آنلاین پایش این تشعشعات را در دو شهر آماده کردیم و در شهرهای دیگر نیز درصدد آماده سازی آن هستیم.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید، با اشاره به ارسال لایحه حقوقی زیرساخت ها به دولت برای تصویب، تصریح کرد: چهار لایحه دیگر نیز به زودی برای تصویب ارسال می شود.

عضو کابینه دوازدهم دولت، از رسیدگی به شکایات مردمی با اهمیت و وسواس زیاد خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه 195 را که دریافت شکایات مردمی را برعهده دارد مورد توجه جدی قرار دادیم و شکایات مردمی را در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم که امیدواریم مجموعه این اقدامات هم رضایت مردم را تامین کند و هم بخشی از قول های دولت در زمان انتخابات را محقق کند و در نهایت رضایت خداوند را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-09-16 16:38

افزودن دیدگاه جدید