کد مطلب: 

218185

تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تدوین برنامه 6 ماهه دوم سال 97 و یک ساله 98 حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات خبر داد.
دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد

به گزارش سیتنا، رضا اکبری نوری دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در نشست دوره ای دستیاران حقوق شهروندی وزارتخانه ها و سازمان ها که در محل وزارت ارتباطات برگزار می شد با اشاره به اینکه در زمان تدوین و تصویب منشور حقوق شهروندی سوال های بسیاری در این حوزه مطرح بود، گفت: یکی از سوالات این بود که با تصویب منشور حقوق شهروندی چه اتفاقی می افتد و آیا درموضوع بند های حقوق شهروندی قانون وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوالات، افزود: منشور نمونه آرمانی حقوق شهروندی است، افق و نوع حرکت را به ما نشان می دهد و مسیر حرکت را هموار می کند.

اکبری نوری با اشاره به تلاش ها و فعالیت های انجام شده در گذشته در حوزه حقوق شهروندی، خاطر نشان کرد: هر چند فعالیت ها و عملکردها رنگ و بوی تامین حقوق شهروندی داشت اما در جامعه احساس عدم تامین حقوق شهروندی وجود دارد و این نشان می دهد که در این حوزه نقصی وجود داشته است.

وی افزود: برای تامین حقوق شهروندی در جامعه باید اراده، انگیزه، ذهنیت ها، برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ها با محوریت حقوق شهروندی باشد تا بتوانیم به این هدف برسیم.

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده در این حوزه در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: به عنوان نخستین اقدام در وزارت ارتباطات، مفاد منشور حقوق شهروندی با ماموریت های این وزارتخانه تطبیق داده و حقوق شهروندی در 7 عنوان دسترسی دیجیتال، سواد دیجیتال، امنیت دیجیتال، آموزش دیجیتال، آداب و اخلاق دیجیتال، سلامت دیجیتال و قوانین دیجیتال در این وزارتخانه شناخته شد.

وی تشکیل شورای مشورتی حقوق شهروندی با حضور دستیاران حقوق شهروندی سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد و افزود: این شورای مشورتی از 2 ماه گذشته نیز با دستور وزیر ارتباطات به صورت ثابت و دایمی تشکیل جلسه می دهد.

اکبری نوری به تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: با تدوین این دستورالعمل، برنامه ریزی، فرآیندها و ارزیابی عملکرد و آموزش بر مبنای این دستورالعمل انجام می شود.

وی از تدوین برنامه 6 ماهه دوم سال 97 و یک ساله سال 98 در حوزه حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات خبر داد و افزود: بر اساس این برنامه ها چشم انداز ما در این حوزه در ادامه این مسیر تا پایان سال 97 و 98 مشخص شده و قابل ارزیابی است.

دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه حقوق شهروندی به معنای همه چیز است، گفت: با این مسیری که برای حرکت در این حوزه تعیین شده است امکان تضییع حقوق مردم وجود ندارد و این برنامه به صورت 3 و 6 ماهه و 1 ساله رصد می شود.

وی از طراحی دوره های آموزشی و همکاری با سازمان تنظیم مقررات برای شفاف کردن مقررات این حوزه به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه خبر داد و افزود: در وزارت ارتباطات تلاش شده است در این حوزه ریل گذاری مناسبی انجام شود چرا که بدون ریل گذاری کارها به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-09-16 14:23

افزودن دیدگاه جدید